Gå til innhold

E34 520i M50B20 LMM problem


Molo1993
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. har noen problemer med 520'n som jeg tror stammer fra LMM.

Det ene er at maskinen nøkker når motoren er kald, forsøkte med innsprøytningsrengjøring da jeg hørte noe om at det hjalp mot slik nøkking.

Det andre problemet er at jeg kan plutselig miste alt av dra i motoren, dvs at visst jeg kjører den litt hardt ved forbikjøringer o.l så virker det som at det ligger en blokade et sted som gjør at motoren sliter med å få turtall, noen ganger så kommer den seg litt men hjelper ingenting, det smeller i både potte å motorrom så litt usikker på hva dette kan være, men en ting som gjorde ting veldig mye bedre var og koble fra LMM, da gikk bilen mildt sagt dårlig, men den gikk framover i det minste, det jeg har gjort nå er å koble ut LMM å luftfilter så lurte da på om noen vet om det hjelper å forsøke og rense LMM ved slike problemer, eller om jeg må kjøpe en ny (brukt)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at lmm forandrer gange når du kobler den av tyder på at der er i orden.

Det mest sannsynlige og rimeligste problemet er innsugsbelg.

Slekk alle koblinger og slanger etter lmm og unn til gasspjeldet.

Vri og bend skikkelig for å se ettter sprekker eller noe som kan forårsake falskluft

Forøvrig har jeg lmm å selge deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, oki.

Da skal jeg koble til LMM å luftfilter igjen så fort jeg er hjemme og se om jeg finner en lekkasje, eller vil det kanskje være lettere å finne lekkasje uten å ha det koblet til?

Når jeg først har koblet det til igjen så kan jeg få filmet det visst bilen har den samme merkelige oppførselen.

Men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp nede å kikket litt på slangene nå, tenkte jeg skulle koble til alt igjen å bare spraye startgass på de, men når jeg skulle koble til slangene igjen så la jeg merke til at plasten på det ene inngangen til slangen var knekt av å hang igjen inni slangen, så planen nå da er å likså greit bare kjøpe 2 nye slanger også må jeg da kjøpe en ny luftfilter boks :(

Det jeg da lurer på er om noen vet diameteren på disse slangene? regner med det står på slangene men det var ikke mulig å tyde noe av skriften på dem.

Men tilbake til veivakselsensor, hvor kan jeg finne den å er det en måte å finne ut på om den er defekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har funnet feilen, men hvorfor skifte luftfilterboks?

Det er også enklere å forstå hvis du kan henvise til delenummer på tegning.

Bruk regnr. ditt her http://nettbutikk.gsbildeler.no/

Slanger av gummi ol. er ofte morknet så greit å kjøpe ny. Men slikt som luftfilerboks finnes rimelig på forumet.

Bare ta et søk under deler til salgs.

Eks

search.php?keywords=luftfilter+e36&terms=all&author=&fid%5B%5D=14&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at luftfilterboksen må skiftes er fordi den ene plast enden som sitter på boksen, som skal sitte inni slangene er knekt tvers av, regner egentlig med at dette er grunnen til dette merkelige problemet i samme slengen, men visst det ikke løser det så kommer jeg nok til og tømme for kjølevæske, bytte begge slangene og så fylle på igjen med riktig væske slik at jeg er sikker på at det ikke blir noen problemer til vinteren.

Et annet problem som jeg oppdaget mens jeg var nede igår var at på den pluggen som skal sette på LMM så virker det som at det mangler en "tapp" inni kontakten, skal det være sånn eller må den byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi fullstendig på villspor her..

Slanger som er i tilknytning til kjøleveske har ingenting med dette å gjøre.

Skade på luftfilterboks har heller ingenting med problemet å gjøre. Kun luft som kommer inn etter lmm.

På lmm skal det være 4 eller 6 tapper. Dette er ufravikelig

Som jeg skriver. Vis til tegning eller ta bilder så det ikke blir misforståelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forsøke og få tatt noen bilder så fort arbeidsdagen er over.

Men ang den kabelen til LMM, den har bare 5 tapper, så da regner jeg igrunn med at den må byttes, skal ta bilde av dette også.

Men hvordan er det å få byttet denne kabelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket dette nå, regner ikke med det med pluggen til LMM skal være noe problem, men var endel sprekker i slangen som gikk rett ut av LMM så denne blir byttet, i å med at jeg fant endel andre ting ved bilen som burde utredes og siden jeg ikke er nevenyttig nok til og sette igang med dette så blir bilen solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at problemet var slangen som går fra LMM og inn i innsuget. Forrige eieren av bilen har gjort endel "jalla" mekk på bilen med el-teip som er surra rundt de små slangene som går til den store slangen som går inn i innsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...