Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEI!

har kjøpt meg en 96 mod e39 som orginalt er en 520.

er satt inn m52 b28 motor i den.

veldig fornøyd med bilen. :)

men desverre har den begynt og nykke og jukke ved pådrag,

har lest en del på forumet her og gjort følgende:

-renset lmm m rens fra crc

-byttet giver på kamaksel

-nye plugger

-nye lamda.

eneste som ikke er prøvd er giver på veiva,bensinfilter og bensinpumpe.

håper dette er en av feilene.

den kutter helt ved 4000 omdr v pådrag og holder seg der en stund,så går den litt til før eg må gire (ca 1000 omdr)

må gire fra 5 til 4 gir for å hente fart også :(

bilen fungerte helt fint etter en kveldstur,

så om morningen var plutselig denne feilen her.

Skrevet

Takker så mye for svar!!!

bor langt unna oslo så orker ikke jukke 8 timer i bil for å komme meg dit hehe men takker for tilbudet :)

men da skal eg hvertfall prøve bytte den og se hva som skjer :)

Skrevet

Bor i Førde 2.5 time fra bergen.

byttet veiv føler idag det blei litt bedre m tanke på nykkingen men den kutter fortsatt rundt 4000 omdr..hmm kan det vere noe bensin tilførsel problemer?insprøytninga?dyser?

mulig det fortsatt er problemer med lmm..den ble renset men vet ikke,prøvd koble den ifra og kjøre.

men kjørte kun 100m var umulig komme opp i fart hehe.

Skrevet

såpass ja.

hva slags luftfilter har du?

høres ut som temp strengen inni der har fått seg ett godt og tykkt belegg

Skrevet
såpass ja.

hva slags luftfilter har du?

høres ut som temp strengen inni der har fått seg ett godt og tykkt belegg

står i et orginalt luftfilter.

var utrolig mye dritt i posen etter rensen,så da ser det ut som spray rens med crc ikke hjalp lmm min.. måtte rett og slett dynkes skikkelig i spriten :D

er vel ikke noe særlig med k&n filter på disse?

eller er det bare å rense lmm innimellom så går det greit?

har et nytt k&n liggende..

Skrevet

kan ikke tro dem liker stort kn filter som henger og slenger.

kjører selv med kn filter i orginal luftfilterkassen

Skrevet

så lenge kn filteret er helt tørt, går det fint. er oljen i filteret som ødelegger lmm.

sleng det inn du, går fint :)

Skrevet

Da eg bytta motor fra b20 til b28 hadde eg lignende symptomer. Da var det ujevn tomgang og nukkete pådrag opp til 4000 rpm.

Problemet med min var at eg hadde 520 luftmassemåler, noe som sikkert var en tomme mindre enn b28 LMM. Byttet den så ga det mye bedre bunndrag og jevn pådrag. Itillegg byttet eg veivaksel og kamaksel sensor. Dette er kjente problem med nukkete og dårlig tomgang på E39. ;)

Vet ikke om dette hjelper deg i og med at du har funnet problemet ditt men er greit å vite om! ;)

Skrevet

aha takk for info :D

mulig det står orginal b20 lmm og greier på min også hmm dette skal eg sjekke opp i :D

en tomme mindre?det har nå litt og si hvertfall.

bilen går greit nå synest eg,men det er ikke 100% flyt ved pådrag

trur den skulle vert enda sprekere enn dette,mulig feil lmm gir en slags flaskehals???

trodde disse var like på alle 6 syl)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...