andreaskarm Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 Hei. Har ett par monteringsspørsmål anngåendes montering av disse sett ovenfra. Ser jo veldig enkelt ut. Bare til å løsne boltene på toppen av fjøren i motorrommet, sette den på og stramme igjen. Men det jeg lurer på er om jeg ødelegger hjulstillingen på bilen når jeg gjør dette? Må den på hjulstillingskontroll etter på? Jeg vet du må det når du bytter dempere og fjærer, men her løsner du jo mens bilen står plant på bakken. Mvh Andreas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 Nei her løsner du ikke på noe som påvirker hjulstillingen din i noen som helst grad. Disse boltene holder bare tårnlagret (topplagret) fast i fjærbeinstårnet og kan ikke flyttes på. Så du bare løsner så mange muttre som kreves (uten å jekke opp bilen ja), setter på stiveren og skrur på muttrene igjen, just as simple as that Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juli 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2012 Its nice.. Da får jeg bestille en slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juli 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2012 Er det viktig med rett moment? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juli 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2012 Bestillte nettopp denne http://www.schmiedmann.no/J21027/produk ... ummer.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juli 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2012 Må jeg ha momentnøkkel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 Nei, holder å dra til så det sitter. (inget strørre krav til presissjon på moment her.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juli 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2012 ok.. da er det bare til å kjøre på så får vi se hva som skjer. om det funker. er justerbart. vet ikke helt hvordan justeringen funker. antar stramt eller slapt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beyeren Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 Nei her løsner du ikke på noe som påvirker hjulstillingen din i noen som helst grad.Disse boltene holder bare tårnlagret (topplagret) fast i fjærbeinstårnet og kan ikke flyttes på. Så du bare løsner så mange muttre som kreves (uten å jekke opp bilen ja), setter på stiveren og skrur på muttrene igjen, just as simple as that Det er ikke fulstendig riktig, det er ueksentriske hull i dempertornet som gjør at man kan stille litt på camberen når man f.eks har senket bilen. Men det vill ikke ha noe og si når man skrur av de få skruene som skal til for og montere fjørbeinstag:) Mvh Beyern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juli 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2012 Ok, godt å høre.. Jeg lurte litt på den jeg har kjøpt. Kjøpte jo den billigste.. Profiline eller noe slikt, justerbar i aluminium.. Ok greier eller? Ser jeg må fjerne batteri polen for å få montert den.. men det går vel fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 Det er ikke fulstendig riktig, det er ueksentriske hull i dempertornet som gjør at man kan stille litt på camberen når man f.eks har senket bilen. Men det vill ikke ha noe og si når man skrur av de få skruene som skal til for og montere fjørbeinstag:) Mvh Beyern du har helt rett, så ikke at det var snakk om e46 Men som du sier, sålenge bilen står på bakken forandres det ikke om man løsner muttrene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juli 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2012 inge fare ved å løsne muttere da altså? ingenting vil skli? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 Ikke sålenge du ikke triller på den eller dreier rattet osv Om du er i tvil så løsne en eller to muttre først, sett en tusj strek så du har en fasit om det skulle flytte på seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2012 Pratet med KOED nå, og de bekrefter det dere sier:-) ingen endring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå