Gå til innhold

Montering av strutbar E46


andreaskarm
 Share

Anbefalte innlegg

xo5olsv83ysohtxf9bqc.jpg

Hei.

Har ett par monteringsspørsmål anngåendes montering av disse sett ovenfra. Ser jo veldig enkelt ut. Bare til å løsne boltene på toppen av fjøren i motorrommet, sette den på og stramme igjen. Men det jeg lurer på er om jeg ødelegger hjulstillingen på bilen når jeg gjør dette? Må den på hjulstillingskontroll etter på? Jeg vet du må det når du bytter dempere og fjærer, men her løsner du jo mens bilen står plant på bakken.

Mvh

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei her løsner du ikke på noe som påvirker hjulstillingen din i noen som helst grad.

Disse boltene holder bare tårnlagret (topplagret) fast i fjærbeinstårnet og kan ikke flyttes på.

Så du bare løsner så mange muttre som kreves (uten å jekke opp bilen ja), setter på stiveren og skrur på muttrene igjen, just as simple as that :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei her løsner du ikke på noe som påvirker hjulstillingen din i noen som helst grad.

Disse boltene holder bare tårnlagret (topplagret) fast i fjærbeinstårnet og kan ikke flyttes på.

Så du bare løsner så mange muttre som kreves (uten å jekke opp bilen ja), setter på stiveren og skrur på muttrene igjen, just as simple as that :)

Det er ikke fulstendig riktig, det er ueksentriske hull i dempertornet som gjør at man kan stille litt på camberen når man f.eks har senket bilen. Men det vill ikke ha noe og si når man skrur av de få skruene som skal til for og montere fjørbeinstag:)

Mvh Beyern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fulstendig riktig, det er ueksentriske hull i dempertornet som gjør at man kan stille litt på camberen når man f.eks har senket bilen. Men det vill ikke ha noe og si når man skrur av de få skruene som skal til for og montere fjørbeinstag:)

Mvh Beyern

du har helt rett, så ikke at det var snakk om e46 :)

Men som du sier, sålenge bilen står på bakken forandres det ikke om man løsner muttrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sålenge du ikke triller på den eller dreier rattet osv :)

Om du er i tvil så løsne en eller to muttre først, sett en tusj strek så du har en fasit om det skulle flytte på seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...