Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, du jeg har ett lite problem med min 528i 1998 mod, km stand 150.000

Først jeg skulle ute og starte bilen så fjusker den i gang så stopper den med en gang igjen. Det smeller litt i innsug, jeg har fått noen pekepinner på blant annet veiv og kam sensor, men det tror jeg er noe bullshit, jeg tror ikke det som gjør det, men kan godt være det. Byttet til ny motor, det er også en 528i 1998 mod. Alt er montert som det skal være. Men hvilke symptomer kan bilen få ved defekt bensinpumpe? defekt kamføler? defekt veivføler?

Hilsen Kenneth!

Skrevet

kam og eller veivføler. hatt samme symptomer som deg. byttet begge følerene fin som ny.

ta diagnose...............

Skrevet
Hei, du jeg har ett lite problem med min 528i 1998 mod, km stand 150.000

Først jeg skulle ute og starte bilen så fjusker den i gang så stopper den med en gang igjen. Det smeller litt i innsug, jeg har fått noen pekepinner på blant annet veiv og kam sensor, men det tror jeg er noe bullshit, jeg tror ikke det som gjør det, men kan godt være det. Byttet til ny motor, det er også en 528i 1998 mod. Alt er montert som det skal være. Men hvilke symptomer kan bilen få ved defekt bensinpumpe? defekt kamføler? defekt veivføler?

Hilsen Kenneth!

skal starte å gå selvom kamsensor er gåen trur jeg, prøv heller å bytt veivsensor...

å hvis du har hatt lite suppe på bilen i det siste er det en god kjangs for kondens i tanken, fyll full tank, eller kjøp en kondensfjerner som du får på de fleste bensin stasjoner, er verdt er forsøk

Skrevet

har tatt diagnose og det sto den klarte ikke og kommunisere med bilen.... vi fikk kun tatt service reset, that's it... kondens er det ikke fordi bilen var bra rett etter motor byttet.. var ute og kjørte en halv time ca, så når jeg prøvde og starte så ville den ikke...

Skrevet

prøv å hold gasspedalen i bunn sammtidig som du starter den.

holder femdeles en knapp på veiv og/ eller kam føler ;)

Skrevet

viss jeg holder gassen nede så starter den så går den i 2 sec så smeller det litt så stopper den. Det ble koblet på diagnosestikket på passasjersiden i motorrom. Aeromotive tror jeg det het

Skrevet
viss jeg holder gassen nede så starter den så går den i 2 sec så smeller det litt så stopper den. Det ble koblet på diagnosestikket på passasjersiden i motorrom. Aeromotive tror jeg det het

automedics scan 10 het diagnoseprogrammet

Skrevet

prøv med inpa eller dis du. Jeg synes de symptomene høres mer ut som lmm er gåen. Da kan det gjerne smelle og poppe i innsuget

Skrevet

skjønner, men hvorfor får jeg ikke til diagnose med det jeg brukte da ? det settet var fra en kompis, og vi prøve på e34 og da gitt det som bare det, men med en gang vi prøvde på e39 så kom det bare at det var ingen kommunikasjon mellom bilen og scanneren.. det settet koster 30k så tror det burde virke da altså.. men ja kanskje lmm er gåen viss disse lydene kommer av det, men hvordan har bilen hvert viss det har vært gåen eller dårlig bensinpumpe? :)

Skrevet

Uansett hva som er galt eller hvilken oppførsel en BMW motor har vil det alltid komme masse svar om kamakselsensor her på forumet. Jeg har selv hatt deffekt kamakselsensor på min Z3 2,8 og vet hvordan dette arter seg. Den hindrer ikke start og bilen går helt OK på tomgang, den rykker litt ved akselerasjon ved et visst turtall (tror det var ved nærmere 3000 rpm men litt usikker, noen år siden) det kom kun ett rykk idet dette turtallet ble passert. Bilen ble 1,5-2 sekunder tregere fra 0-100 km/t og bensinforbruket ble noe høyere enn normalt.

Skrevet

Dette høres ut som veivakselgiver, som nevnt går bilen uten kamakselgiver.

LMM vil heller ikke hindre bilen i å gå bortsett fra på tomgang i enkelte tilfeller.

Anbefaler deg å få tatt en diagnose, og om du ikke får tatt diagnose så må du jo selvfølgelig finne ut av hvorfor :)

Skrevet

koble av bensin retur slangen så ser du fort om det er noe klem der:) er det det så sjekker du over plugger osv:) viss det kommer et bra poff i innsuget/potta har jeg også vert borti at coilene står feil cobla til! altså bytta over lednigen til coil 1-2 osv:)

Skrevet

Bilen var jo bra en stund etter byttet motor så coiler må jo være utelukket? og den må jo å hatt bensin siden bilen ble prøvekjørt etter bytte av motor. jeg vet ikke hva som er galt med diagnosen men det går iallefall ikke an og ta diagnose, det kan være vi har gjort noe feil men det tviler jeg på fordi han som tok det tror jeg kan det han holder på med :) har bestilt ny kam og veiv sensor så bytter dette så får dere tilbakemelding. Tusen takk for alle svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...