Gå til innhold

m52b28 EWS deler


Stian Børresen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har henta meg en 2.8 fra en 1996mod stasjonsvogn, jeg fikk med hjernen men ikke nøkler og det som tilhører EWS systemet.

Kan noen fortelle meg hva det er jeg faktisk må ha for å få start på den motoren uten å bytte ledningsnett?

Alt jeg trenger står igjen i bilen så hadde vært greit å vite hva som måtte hentes derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har henta meg en 2.8 fra en 1996mod stasjonsvogn, jeg fikk med hjernen men ikke nøkler og det som tilhører EWS systemet.

Kan noen fortelle meg hva det er jeg faktisk må ha for å få start på den motoren uten å bytte ledningsnett?

Alt jeg trenger står igjen i bilen så hadde vært greit å vite hva som måtte hentes derfra.

Kjøpt ny hjerne av Eirik Viste! den er uten EWS. Den hjernen er chippet og du vil se det på bensinmåleren ved langkjøring at den blir snillere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal inn i en 92mod e36, men hvordan er det å koble opp slikt på en eldre modell? Må jeg ikke ha ledningsnett osv for å gjøre dette?

Gjort det samme selv med min, det er veldig enkelt! ihvertfall hvis du ikke vil ha EWS! Må bruke oppigjen ledningsnettet ifra den andre bilen. og eventuelt ny hjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjorde du dette? Ews er ikke noe jeg absolutt trenger så.

Hvis du har en 328 med komplett ledningsnett bytter du over motor og ledningsnett!

Men somsagt så sparer du deg for mye jobb om du kjøper en hjerne ifra Eirik Viste som er uten EWS. Da slipper du startssperre og det tullet med nøkler, da kan du bruke de "orginale" nøkklene til 320'n din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det clausfox skal frem til er som følger; Den motoren med det ledningsnettet som er på. Det kan du bruke. EWS er som kjent startsperre systemet, som styreenheten trenger, for at den skal starte. Så om du kjøper deg en chip til og sette inne i styreenheten, som ikke har behov for EWS system, så trenger du ikke å bekymre deg for dette systemet og nøkler osv. Som tråden opprinnelig handler om. Eirik Viste har visst (påstått av Clausfox) styreenheter til salgs, som denne chippen allerede er satt i. Så da slipper du og tenke på det, og kan selge den styreenheten du allerede har, og montere den fra Eirik Viste isteden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett den chip'n til Eirik. Men å betale over 4000kr for en chip når det kanskje koster meg en 500-1000kr for et ledningsnett til motoren er vel ikke helt nødvendig.

Så det dere mener er at jeg skal bruke et ledningsnett til en motor som IKKE har EWS. M50tuB25 for eks. Og bruke hjernen til denne på motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...