Gå til innhold

Hjulhopp/pakking E30???!??


BB454BB
 Share

Anbefalte innlegg

Hola..

eg har då en gammal bmw e30 type 1988 modell..

her er det bygget om til skivebakstilling med polyforinga i travers og bærearmene bak, samt diffklokken er hengt opp i en alu foring i bakkant...

når eg trakker på (mest i 2 og 3 gir) så river den dekkene, men problemet mitt er att eg får så inn i det svarte med hjulhopp, man ser det godt att det ikkje blir streker utav sporene man legger igjen, men det blir heller "prikker" pga hjulhoppingen..

eg merker ikkje hoppingen spessielt inni bilen, men eg har allerede knust en drivknute og er temmelig sikker på at dette skyldes hoppingen..

demperene mine er type supersport (Senkedempere) og 50 eller 60 senkefjør eller noe sånt..

litt sånn style "stage 1 senk"

bør eg få fatt i noen mykere støtdempere? orginale fjører? eller?

flott om noen kommer med noe knakande gode tips no..

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinasjon av slakk i drivlinje og "myke" motor og gearkasse fester gjør sitt til at bilen hopper ivei ved hjulspinn.

Ellers er jo hjuloppheng på stell, så vil nok tro du blir kvitt problemet med stivere motor og opphengs fester til kassa.

Lag motorfester i alu dersom du skal ha det stumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slakk i drivlinje er det sikkert...motorfester er allerede alu...girkassen liker muligens ikkje hoppingen heller,,, forsvant 4 giret nå i ste i ett pådrag... var vått ute så den hoppet sikkert når hjulene slapp og nøkket av tennene på 4 giret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...