Gå til innhold

Noen som har erfaring med Saab 9-3 1.9 TID/ SPZ Bil?


kimzor
 Share

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en ny bil, og har falt for denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36182370 Saaben. Har kun eid BMW tidligere, så har ikke noe erfaring med saab, og lurte derfor på om dette er solide biler? Vet et EGR ventil. fjærer, dynamo, regreim og vannpumpe kan være litt å se etter på disse bilene. Selger ville ikke gå ned i pris på bilen, men ga meg 2 års garanti. Det han kunne utsette på bilen var en liten skramme nede i høyre kanalskjørt, to små brister i baklyktene, to nye vinterdekk og to gamle. Har holdt av bilen til helgen og venter på en tilstandsrapport før jeg evt bestiller flybilett..

Er det noen som har erfaringer med spz bil i bergen som forhandler, eller saab 9-3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe erfaring med Saab diesel, men bensinerene deres er i hvertfall veldig gode. Men nå har vel den 1.9TiD motoren et ganske godt rykte på seg. Har selv kjørt 9-5 SportCombi m. 2,3 turbo og det var knallbil, hadde ikke stusset ett sekund på å ha en sånn igjen.

Nå er det ikke helt samme premiumfølelsen i en Saab som i en BMW, men kjøregleden er definitivt på plass. Og så er de jo en fryd for øyet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt bil på SPZ bil en gang, kun god erfaring! Kjøpte bilen usett, tok fly fra Oslo, og etter en knotete taxitur med sjåfør som ikke visste hvor jeg skulle ble jeg hentet i en Porsche av han ene som jobber der.

Prøvekjørte BMW'n jeg skulle ha og da jeg kom tilbake fra prøvekjøring var det bare å signere papirene og dra hjemover :) Bilen var akkurat som han beskrev den. Meget ryddig og fin handel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre! Kanskje jeg skal spørre om han kan hente på flyplassen i bilen jeg skal se på, så kan jeg kjøre tilbake. To fluer i en smekk, og en dyr taxitur rikere.

haakon85; Nei jeg forventer ikke at det skal være samme luksusfølelsen som i den gamle e39'en min, men den 9-3'n jeg har kjørt hadde veldig gode seter, og jeg likte at alt liksom var "rettet" mot føreren.

Jeg synes ikke prisen var så alt for ille for en såpass ny bil med lite km og et greit utstyrnivå, har ikke fulgt så mye med på saab i det siste men jeg kan tenke meg til at de har falt veldig i pris etter konkursen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbodieselen er ikke spessielt slapp, ikke i den sportscombien jeg prøvde i hvertfall..

Jeg blir nok å chippe bilen samt montere optiflow, og da skal jeg kunne greie å dra ut 150+ hk og 331+ nm på steg 1. Dette skal nok holde i massevis! Jeg tror en bensiner med automat blir slappere om du ikke kjøper 150/180 utgaven, automat er jo slappere enn manuell, om man ikke er helt på bærtur med giringa. Også var det dette med forbruk, dieselen skal ligge på rundt 0,5 blandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...