baremats91 Skrevet Juli 30, 2012 Skrevet Juli 30, 2012 vurderer salg av prosjektet mitt helt eller i deler. hel bil vil jeg gjerne ha 70.000 noe som er under selvkost. papirer for å få godkjent bil medfølger i deler blir det: M3 3.2 bakstilling med alt nytt av foringer, hjullagre og anna småtteri. 13.000,- (ikke ferdig enda) komplett motor med girkasse, ledningsnett med adapter for å passe E36 og E39 M5 eksos 47.000,- 320i mellomaksling, 500,- M3 3.2 mellomaksling, 2000,- E39 M5 mellomaksling 2500,- E32 535i hydraulisk bkf 700,- er vell mye mer også som jeg ikke kommer på nå i farten link til prosjekttråden viewtopic.php?f=11&t=164318
baremats91 Skrevet August 1, 2012 Forfatter Skrevet August 1, 2012 opp å hopp. bilen står i deler, så har det meste til E36 + litt til
handsome Skrevet August 1, 2012 Skrevet August 1, 2012 Har du ksport bremsene? Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
baremats91 Skrevet August 9, 2012 Forfatter Skrevet August 9, 2012 bump. motor og gir kan selges hver for seg dersom jeg får en kjøper på begge
Lamek Skrevet August 9, 2012 Skrevet August 9, 2012 47000,- for m60b40 med manuell, elnett og m5 eksos?
hypah Skrevet August 9, 2012 Skrevet August 9, 2012 Den syns jeg var drøy og.. Veit det er mye alpina deler, men nesten 50k?
JulianS Skrevet August 13, 2012 Skrevet August 13, 2012 s62 og tørrsump.. var interessert helt til jeg så prisen
baremats91 Skrevet August 15, 2012 Forfatter Skrevet August 15, 2012 veit prisen er høy, men her er det en motor som er totaloverhalt, med deler som er nesten umulige å få tak i. kan si at ingen hadde klart å bygge en identisk motor til den prisen. kan garantere at det hadde blitt fort 10 lapper dyrere å bygge lik motor og er mye enklere å få godkjent i bil, men dersom det skal brukes på bane, så er det dyrt, og jeg selv hadde skaffet meg S62 motor
Lamek Skrevet August 15, 2012 Skrevet August 15, 2012 veit prisen er høy, men her er det en motor som er totaloverhalt, med deler som er nesten umulige å få tak i. kan si at ingen hadde klart å bygge en identisk motor til den prisen. kan garantere at det hadde blitt fort 10 lapper dyrere å bygge lik motor og er mye enklere å få godkjent i bil, men dersom det skal brukes på bane, så er det dyrt, og jeg selv hadde skaffet meg S62 motor Legg ut specs på motoren her da:)
baremats91 Skrevet August 15, 2012 Forfatter Skrevet August 15, 2012 Alpina B8 bunnpanne, øvre og nedre del Alpina B8 motorfeste, venstre og høyre side Alpina B8 peilepinnerør Alpina B8 oljepumpe m. oljerør og åndingsrør Blokk: Nye veivlagre Nye rådelagre Honet blokk på østlandske motor Nye stempelringer Ny vannpumpe Nytt fremre registerdeksel Nye pakninger rundt om Nytt registerkjede og kjede til oljepumpe Topper: Planet på østlandske motor Generelt overhalt og slipt inn ventiler og byttet alt av pakninger Nye kjeder på kammer Sveist grenrør i 316? rustfritt stål med org eksosflenser. motorstyreenheten mener jeg er chippet så skal være rundt 300hk og 430NM +-
baremats91 Skrevet August 18, 2012 Forfatter Skrevet August 18, 2012 kan selge unna hele bilen billig, kom med et bud og jeg skal tenke på det
Eirik Viste Skrevet August 19, 2012 Skrevet August 19, 2012 Vet at Alpina tar helt vanvittige priser for B8 delene. Det er jo deler som er spesiallaget for å få M60/M62 motorene til å passe i en E36. Leste en plass at et sveitsisk urmakerfirma bygde oljepumpen. Da blir det dyrt. Jeg tror at vanlig listepris på Alpinadelene er på nesten 40.000 kr alene. Du angrer nok på disse kjøpene nå når du ikke gjennomfører prosjektet. Siden du begynte på denne jobben har jo S62 motoren sunket mye i pris. Jeg undersøkte og muligheten for M60 i E36 for noen år siden, men droppet dette fort da jeg så hvor dyre spesialdelene er. Kanskje kan S62 bruke alle Alpina delene for noen som vil ha denne motoren i en E36? Jeg ville tro at en E46 også kan bruke disse delene. Et annet alternativ er å legge ut B8 Alpinadelene til salgs på Ebay. Da kan du får en god pris for dem. Mange tyskere liker Alpina. Du får kanskje mer for bilen med å sette inn 6er og selge med M3 understell. M62B35 kassen er ettersprt for bruk med S62 i en e30. Og M60B40 motoren bør være verdt en del nå som den er totaloverhalt. Da setter du bare på de originale delene igjen. Dette er bare tips for å få mest mulig penger igjen for bilen og delene. Lykke til med salget. Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå