Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer salg av prosjektet mitt helt eller i deler.

hel bil vil jeg gjerne ha 70.000 noe som er under selvkost. papirer for å få godkjent bil medfølger

i deler blir det:

M3 3.2 bakstilling med alt nytt av foringer, hjullagre og anna småtteri. 13.000,- (ikke ferdig enda)

komplett motor med girkasse, ledningsnett med adapter for å passe E36 og E39 M5 eksos 47.000,-

320i mellomaksling, 500,-

M3 3.2 mellomaksling, 2000,-

E39 M5 mellomaksling 2500,-

E32 535i hydraulisk bkf 700,-

er vell mye mer også som jeg ikke kommer på nå i farten

link til prosjekttråden

viewtopic.php?f=11&t=164318

Skrevet

veit prisen er høy, men her er det en motor som er totaloverhalt, med deler som er nesten umulige å få tak i. kan si at ingen hadde klart å bygge en identisk motor til den prisen. kan garantere at det hadde blitt fort 10 lapper dyrere å bygge lik motor :) og er mye enklere å få godkjent i bil, men dersom det skal brukes på bane, så er det dyrt, og jeg selv hadde skaffet meg S62 motor :)

Skrevet
veit prisen er høy, men her er det en motor som er totaloverhalt, med deler som er nesten umulige å få tak i. kan si at ingen hadde klart å bygge en identisk motor til den prisen. kan garantere at det hadde blitt fort 10 lapper dyrere å bygge lik motor :) og er mye enklere å få godkjent i bil, men dersom det skal brukes på bane, så er det dyrt, og jeg selv hadde skaffet meg S62 motor :)

Legg ut specs på motoren her da:)

Skrevet

Alpina B8 bunnpanne, øvre og nedre del

Alpina B8 motorfeste, venstre og høyre side

Alpina B8 peilepinnerør

Alpina B8 oljepumpe m. oljerør og åndingsrør

Blokk:

Nye veivlagre

Nye rådelagre

Honet blokk på østlandske motor

Nye stempelringer

Ny vannpumpe

Nytt fremre registerdeksel

Nye pakninger rundt om

Nytt registerkjede og kjede til oljepumpe

Topper:

Planet på østlandske motor

Generelt overhalt og slipt inn ventiler og byttet alt av pakninger

Nye kjeder på kammer

Sveist grenrør i 316? rustfritt stål med org eksosflenser.

motorstyreenheten mener jeg er chippet så skal være rundt 300hk og 430NM +-

Skrevet

Vet at Alpina tar helt vanvittige priser for B8 delene. Det er jo deler som er spesiallaget for å få M60/M62 motorene til å passe i en E36. Leste en plass at et sveitsisk urmakerfirma bygde oljepumpen. Da blir det dyrt. Jeg tror at vanlig listepris på Alpinadelene er på nesten 40.000 kr alene. Du angrer nok på disse kjøpene nå når du ikke gjennomfører prosjektet. Siden du begynte på denne jobben har jo S62 motoren sunket mye i pris.

Jeg undersøkte og muligheten for M60 i E36 for noen år siden, men droppet dette fort da jeg så hvor dyre spesialdelene er.

Kanskje kan S62 bruke alle Alpina delene for noen som vil ha denne motoren i en E36? Jeg ville tro at en E46 også kan bruke disse delene.

Et annet alternativ er å legge ut B8 Alpinadelene til salgs på Ebay. Da kan du får en god pris for dem. Mange tyskere liker Alpina.

Du får kanskje mer for bilen med å sette inn 6er og selge med M3 understell. M62B35 kassen er ettersprt for bruk med S62 i en e30. Og M60B40 motoren bør være verdt en del nå som den er totaloverhalt. Da setter du bare på de originale delene igjen.

Dette er bare tips for å få mest mulig penger igjen for bilen og delene. Lykke til med salget.

Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...