Gå til innhold

Sveising av M50topp


pedro
 Share

Anbefalte innlegg

Ringte Motorteknikk i Oslo og spurte om de kunne sveise en sprekk i en topp.

Nei, slikt arbeide gjør vi ikke! svarte damen.

Er det ingen som sveiser alutopper mer?

Min M50b25 TOPP har fått en sprekke mellom ventilene på 3dje og 4de cyl.

Ingen som sveiser slikt lengre?

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to sveiseverksteder jeg vet om i nærheten. Hamisveis på Fornebo og Lier Sveiseverksted.

Tror ikke noen av de to har kompetanse på sveising av alutoppper, selv om de driver med sveis. Hamisveis har sveiset alu lengre enn jeg har levd omtrendt, men topper er vel ganske spesielt iom at det blir endel etterarbeid og at toppen må være helt sprekkfri og ikke ha skader i gjennomføringer til ventiler/styring og at kanaler osv må være tette.

En vel en "spesialistjobb" dette.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det "Ny" bruktmotor får man lett for 6000 eller deromkring. Var i Svea nå i dag og der fantes det en god del 325 525 motorer.

Kunne fått komplett E36 325 coupe med sideskade for 7000

9000 for brukt topp blir da litt i overkant.

Blitt tilbudt 325 motor med lav km for 6 med el nett.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ønsket sveising var at jeg slipper å overføre deler(Kam, ventiler osv) til ny topp og at jeg helst ikke vil ut med resten av motoren nå av div årsaker.

Mye styr dette og brukte topper MÅ PLANES og TRYKKTESTES.

Koster tid og penger.

Men som jeg skjønner er det ingen som sveiser disse lengre og da er det bare å rope ut etter en

TOPP :wink:

NOEN SOM HAR EN M50B25 TOPP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da relativt fort gjort å flytte over vel? Når du har begge toppene på bordet, så skal det ikke ta all verdens tid. Jeg vet at cylmo i trondheim sveiser topp iallefall, men det er litt vel langt unna. Men det spørs også helt på hvor sprekken er om de sveiser eller ikke. Dessverre er sprekken din på et ugunstig sted. Den MÅ ikke nødvendigvis planes, du kan sjekke med rettholk og se om den er plan, men det er sikkert ikke en uting å plane den likevel nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...