Gå til innhold

tikktikktikk lyd e34


Hangmanibal
 Share

Anbefalte innlegg

Ta en titt

Bilen lager ikke sånn lyd konstant men når jeg drar den langt på giren 5-7 x1000 omdreininger kommer denne tikkingen/hakking...

Høres ut som at lyden kommer fra undersiden av motoren, men vet ikke!

Noen som vet hva det kan være?

Det er også en lekasje nermt girkassen, ser ut som at det kommer over girkassen, man kan se det på videoen.

Det er også veldig hart å dra den i andregir, kommer en slags dunke lyd når jeg drar den ned i 2 gir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme lyden på en vectra B 96mod!

Kom av at det var lite olje på motoren. Ikke for lite til at den ikke kan gå, men farlig lite. Tror noen pleier å si "tikking i ventilene" når de hørrer denne lyden!

Var jeg deg ville jeg ha sjekka olja, evt fyllt opp et par liter, også sjekka rundt motoren for lekkasje nærme toppakningen.

Kjørte vectran i over 1 år hver dag uten at det var noe problem, måtte bare fylle olje et par ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventil tikking er ikke bare noe vi kaller det, men det er faktisk der lyden kommer ifra. Lyden kommer fra under toppdekselet for der ligger ventilløfterene . Du kan prøve å bytte olje, du kan prøve og ta motorrens. Hjelper ikke dette, så skift alle 24 ventilløfterene og kistene de ligger i, om de er slitt.

Oljelekkasjen på girkassen er nok simmeringen, i enden av giroverføringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...