Hangmanibal Skrevet August 2, 2012 Skrevet August 2, 2012 Ta en titt Bilen lager ikke sånn lyd konstant men når jeg drar den langt på giren 5-7 x1000 omdreininger kommer denne tikkingen/hakking... Høres ut som at lyden kommer fra undersiden av motoren, men vet ikke! Noen som vet hva det kan være? Det er også en lekasje nermt girkassen, ser ut som at det kommer over girkassen, man kan se det på videoen. Det er også veldig hart å dra den i andregir, kommer en slags dunke lyd når jeg drar den ned i 2 gir
midlertidig Skrevet August 2, 2012 Skrevet August 2, 2012 Hadde samme lyden på en vectra B 96mod! Kom av at det var lite olje på motoren. Ikke for lite til at den ikke kan gå, men farlig lite. Tror noen pleier å si "tikking i ventilene" når de hørrer denne lyden! Var jeg deg ville jeg ha sjekka olja, evt fyllt opp et par liter, også sjekka rundt motoren for lekkasje nærme toppakningen. Kjørte vectran i over 1 år hver dag uten at det var noe problem, måtte bare fylle olje et par ganger!
Hangmanibal Skrevet August 2, 2012 Forfatter Skrevet August 2, 2012 hmm, ja får ta en titt! Men når jeg har målt oljen med pinnen ser det greit ut
midlertidig Skrevet August 2, 2012 Skrevet August 2, 2012 Viss du målte rett etter motoren var på må du huske at oljen ligger rundt omkring inni motoren! La den stå litt, 10-20 min, så måler du igjen. Ser det like bra ut da, så må du nok få litt hjelp av de andre på forumet...
Hangmanibal Skrevet August 2, 2012 Forfatter Skrevet August 2, 2012 Får sjekke i morgen tidlig før jeg drar på jobb da
Fliid Skrevet August 3, 2012 Skrevet August 3, 2012 Ventil tikking er ikke bare noe vi kaller det, men det er faktisk der lyden kommer ifra. Lyden kommer fra under toppdekselet for der ligger ventilløfterene . Du kan prøve å bytte olje, du kan prøve og ta motorrens. Hjelper ikke dette, så skift alle 24 ventilløfterene og kistene de ligger i, om de er slitt. Oljelekkasjen på girkassen er nok simmeringen, i enden av giroverføringen.
torbfer Skrevet August 3, 2012 Skrevet August 3, 2012 Eg kjøpte castrol å litt tjukkere olje til min e34 540. Da forsvant nesten all tikkingen!
Hangmanibal Skrevet August 5, 2012 Forfatter Skrevet August 5, 2012 oljen var OK, kjører på helsyntetisk olje, noe lingnende som castrol Takk for svar
Hangmanibal Skrevet August 15, 2012 Forfatter Skrevet August 15, 2012 hvor mye koster motorens? Eventuelt gjøre det selv?
torbfer Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Det koster vel 100-200 kr. Det gjør du selv ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå