Uniqum Skrevet August 2, 2012 Skrevet August 2, 2012 Skinn interiøret kunne trengt litt pleie, med åra har skinne slitte, finnes det gode produkter som farger de gråe delene av slitasjen? Anbefalinger?
Stonescream Skrevet August 3, 2012 Skrevet August 3, 2012 Tar du ett søk eller to i forumet finner du både fremgangsmåter for rens, behanding og gjennoppfarging av skinnet. Alt fra billig flaske med rens og behandling til avanserte greier til noen tusenlapper.
Hollabaloo Skrevet August 3, 2012 Skrevet August 3, 2012 Skinn er et artig materiale å jobbe med. Det kan se skikkelig skittent og slitt ut, men med litt stell så ser det ut som nytt. For å farge opp skinnseter anbefaler jeg følgende: - Swissvax Leather Care kit - Swissvax Leather Healer (spesialblandet farge basert på skinnprøve du sender til Swissvax NB! Send alltid inn fargeprøve, ikke stol på fargekoden på skinnet som står i bilens datakort!) - Lighterbensin (for å rense skinn før påføring av farge) - Noen billige mikrofiberkluter 1. Vask skinnet med Leather Cleaner og skinnbørsten. Sørg for at det blir ordentlig rent. La det tørke. 2. Tørk over området du ønsker å farge opp med lighterbensin for å fjerne fett m.m. slik at fargen trekker bedre inn i skinnet. Hopper du over dette steget vil fargen sannsynligvis slites bort etter en tid. La det tørke. 3. Masker rundt området du ønsker å farge opp. 4. Farg opp skinnet med skinnfargen (Leather Healer) og svamp som beskrevet av Swissvax. Legg noen lag til du blir fornøyd, og la fargen tørke ordentlig mellom hvert lag. 5. Når fargen er ordentlig tørr, påfør Leather Milk. Jeg pleier å bruke hendene for å gni det utover. La det tørke. Pris for alt sammen blir vel ca 1400 kr. Dersom man har sprekker i skinnet så finnes det en form for "skinn-filler" som man kan tette sprekkene med. Dynamix selger dette vet jeg. Prinsippet blir det samme som når man tetter sprekker i treverk med akryl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå