Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!!

da er dagen kommet for "ny" brukt bil,

begge er e34 sedan med rekkesekser og ikke v8! , 535 har gått over 300k, til 20 lapper mens 530 er gått 260k til 30k begge er fra forumet her men vil ikke navngi noen ;)

plusser og minusser med motorerne!

takker for inspill!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

Flotte og solide motorer begge to, men sjekk boltene på oljepumpa da disse har en tendens til å løsne som resulterer i havari. V8'ern altså :)

Skrevet

jooo, men tenkte på brukervenligheten motoren, den ene hadde jo kjørt litt langt men er litt dyrere, den andre har kjør 40k mer, men er noen lapper billigere...

begge bilene er cirka like langt unna..

:)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

Vil tro 535 med r6 er lettere og billigere å skaffe deler til hvis noe ryker/må byttes motormessig. v8 har to av alt; coiler, toppakninger m.m. Samt jeg mener å huske en svakhet med bolter i oljepumpa på v8 på e34.

Skrevet

At det er dobbelt opp av så mye (blandt annet coiler) på v8 er ikke helt riktig, m60 har individuelle coiler likt som på alle andre moderne motorer fra bmw og det er dermed bare 2 fler enn på alle andre moderne r6 bmw motorer.

Riktig nok har m30 (som er en mye eldre konstruksjon) bare en stor coil men den har da også rotor/fordeler som slites og er totalt sett ikke billigere å vedlikeholde enn ett nyere system med individuelle coiler (egen coil for hver sylinder).

Tror ikke m60 er noe dyrere i forbruk enn m30 da m60 er en nyere motor med mer presist bensin forbruk.

Det er vel egentlig heller ikke så mye dyrere med vedlikehold av v8 enn stor gammel r6, begynner å bli mye bruktdeler å få tak i til m60 (v8).

Ang oljepumpeboltene, det annbefales å plukke av bunnpanna og etterstramme oljepumpeboltene om du kjøper m60 motor, evt sette inn boltene med loctite eller lignende :)

Men i trådtittelen så skriver du m30b30/b35, siden man fikk 530 både som r6 og v8, er det da 530 med m30b30 eller m60b30 du tenker på ?

Skrevet

trodde det først var snakk om 3l v8 altså m60b30, men fant ut at det var m30b30 ^^' har jo endret det ;) men er vel kansje ikke så mange forskjeller ang 3,5/3.0, de skiller jo 0.5l...

3.5 har jo rulla litt mere enn 3.0 ...

men har jo og lyst på en v8 :( men er ikke så mange i god stand til salgs... :/

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...