Gå til innhold

ASC/ABS problem


kimmen1990
 Share

Anbefalte innlegg

Varselampen for asc og abs lyser konstant. Har skiftet begge sensorene bak, og wire til asc har jeg skiftet. Vet at jeg har rette sensorer for speedmeter og cruisekontroll fungerer..

Hva kan dette være?? forslag???

Noen tendenser til litt risting,småhopping når den går på lav tomgang ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har du den nye eller gamle typen abs styresentral? Hvis du har den nye typen, den lille. Så ryker den nesten på alle modellene, det er noen hår tynne ledninger som detter av pga dårlig loding. Du kan prøve å lodde dem på nytt, men det er veldig kirugisk. En ny enhet koster rundt 7000 hos bilia.

Hvis det er en E-39 dette er snakk om da, så ikke noe info om bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme problemet på min gamle e39 525d 2000 mod.. Men det skjedde når jeg skulle skifte de ut og den satt bom fast å knakk til slutt av. så jeg måtte prøve å bore den ut, men da ble det en skade på veggene, så jeg måtte ha skiftet ut hele navet hvis jeg skulle ha fått det i orden. Men som de andre her inne sier, så er ledningene ikke av tykkeste/beste kvalitet, så du kan sjekke at det ikke er noe brudd på kabel, eller noe feil i boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limer inn teksten fra et annet innlegg jeg skrev:

"Jeg hadde et problem med at bilen ikke ville gire fra 3. gir og oppover, fungerte helt fint i manuell. Dette problemet var samtidig med at ABS lyset og antispinn lyset kom på. Et verksted som kjørte en diagnose anbefalte bytte av ABS sentralen, til ca 10 000,- eller hva det var. Jeg blåste ren sensoren med trykkluft og problemet var borte et par dager før dem kom tilbake. Jeg fikk byttet olje på kassen, da det visstnok kunne hjelpe i følge en jeg snakket med hos BMW. Ved en tilfeldighet så verkstedet at det var en løs jordledning på girkassen og fikk strammet denne. Aldri vært noe problem siden :)"

Håper dette kan være til hjelp :)

For info har jeg en 1998 E39 520IA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...