Gå til innhold

Bygge om en automatbil til manuell E36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Driver (av en eller annen grunn) å bygger om en E36 til manuell kasse. na6uq8ra3we2hwyveseh.jpg

Har fått endel ledninger fra konsollen til overs og lurer på hva jeg skal gjøre med dem.

Alternativet er å sette inn manuellt ledningsnett i bilen, men det er en temmelig omfattende jobb jeg ikke har lyst på i år.

Noen som kan svare på dette?

fly8w25mty67unov2qe1.jpg

d62yrzzu8h5ots7um45f.jpg

Hvordan blinder jeg det lille hullet etter girvaieren?

Skrevet

Loaded

Har fått endel ledninger fra konsollen til overs og lurer på hva jeg skal gjøre med dem.

3 kontakter som jeg lurer på om bare kan bli liggende eller om de vil skape problemer.

Den til S&W Den til printet og den store kontakten.

Regner med at det holder å "loope" rød/blå og brun for å lure bilen til å tro at den står i park?

Veldig mye arbeid å bytte el nettet bare for disse småtingene

P

Skrevet

Fino. Takker for svar. Da er det vel bare å fjerne boksen bak hanskerommet også?

Da blir ledningene rullet sammen under teppet i påvente av masse pågangsmot en gang i framtiden.

P

Skrevet

Når du sier boksen bak hanskerommet, rekne jeg med du mener styre-enheten (EGS) til automatkassen..

Jeg lot den stå, men du kan sikkert fjerne den..

Når du starter bilen, vil den vel lete etter girkassen, og ikke finne den.. du får da opp en feilmelding på displayet ditt. det kan fjernes med og jorde ein ledning , hos meg (e31) var det et 12 pinnet stikk bak konsollen.. hvor jeg jordet ledning nr 9.

Skrevet

Hei

Er bare for meg å ta ut EGS sentralen da siden hele dette systemet er innaktivt.

Jeg har manuellt nett fra rattstammen og ned

Har manuell hjerne(kodet om hos bmw) og instrumentbord

Eneste jeg trenger nå er å blinde hullet etter girvelgerviren. Hullet er vel en 2,5cm i diameter og kan vel både proppes m en gummipropp eller sveises igjen.

Men jeg må sikkert loope den røde/blå ledningen med den brune som gikk til parksensoren for å få start.

Lurer også litt på dette med å få veske til clutchpumpen. Der må jeg vel fikse noe nytt slik at jeg får bremseveske inn i systemmet der?

Det er det eneste mekaniske jeg mangler nå.

P

Skrevet

Hei

Det er nok ingen styreenhet for girkassen som ligger bak hanskerommet.

En kjapp titt etter i http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... =20&hl=113 viser at dette er styresentralen til ABS/ASCT-es en.

Den må jeg nok fortsatt ha i bilen til tross for at jeg har sperrediff.

s38ykfbztffyvzdcz3ee.jpg

Bare å skru inn igjen etter en rens av braketten som var blitt fuktig og litt irrete.

P

Skrevet

Hos meg , der girvaieren gikk gjennom, der var en propp. den satte jeg tilbake og tredde ryggelys-ledningen gjennom.

Når det gjelder clutch væske, kan du sjekke på bremseveske-beholderen din , om det er en tapp der som du kan skjære av, for så og tre på clutch slangen til clutchsylinderen. (det var det hos meg)

Visst ikke, må du bare montere opp en liten beholder i nærheten..

Skrevet

Hei

Var en metall propp der hvor viren gikk gjennom ja, men hullet er for stort til to tynne ledninger til ryggelysbryteren.

Metallproppen hjelper egentlig lite da den har for stort hull til to tynne ledninger.

Er forlengelsen på ledningene til girvelgeren/altså ryggelyset) noe som er å få kjøpt?

Det var det å få kjøpt til E34 da jeg bygget om til manuell på min gamle 525.

Noe sted man får kjøpt en propp som passer inn i hullet?

Hvem av ledningene var til park og ryggelys? Tror jeg har bommet litt der.

H

P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...