Gå til innhold

7er garagen, Low n Slow, Ny bil i samlingen!

HagenJR
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har Helland satt griller i hodet mitt :P Så spøker for at det blir sendt inn en søknad om litt økt effekt i denne bilen :D Siden 750'n er levvert med 300hk å 450NM så må det vel gå greit å få denne godkjent med 3,5 Turbo på omtrent disse tallene :) Alpina er sikkert bare å glemme, lite å hente med disse tallene også :/

Men tror dette blir prioritert etter E23 prosjektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo, bryter ikke det litt med topicen din da?

"Low n Slow" liksom..? :P

Eller har du tenkt å stå bare der og lage røyk? ;)

Er vel som man ser det :P skal ikke bruke den som banebil nei :) men har heller ikke tenkt å sette i en 1,8l :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ut med vifta. Ingen slakke, ingen ulyder. Litt treg men etter en liten service så gikk den som smurt :) Men er fortsatt ikke klok på hvorfor den kun går for fult. Så fulgte ledningene igjennom torpedoen, å der var det flere bokser. så får vel prøve å byttelåne noen fra 750'n :)

Skittent motorrom.

dw720vp0iccylt5nl8my.jpg

Har disse noe med viftestyringa å gjøre?

coqzle9hwjo1cg0p0xd3.jpg

Eller disse boksene?

ijp63xci0ni6qrqdl3pr.jpg

Her sammen med Helland sin 635csi å M535

5gx8ppg8dwunqyywzis1.jpg

Liker heller ikke at temperaturen er så ustabil, så får vel skifte termostat å vannpumpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Den boksen med gul og blå har noe med det og gjøre ja! Kobler eg ut en av di på min bil går kun vifta på fullt.

Du har og ein styremodul framfor disse. Er 2 torx skruer som du må løyse så kan du trekke ut et kretskort der!

Se nede på denne sida så finner du infoen du trenger ;)

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1328893

Får vel se litt på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om det blir seende rart ut om jeg monterer over leppa fra 750'n å sette den under den som er der nå. Eller om jeg skal fjerne den orginale å sette på den fra 750'n. Hva tror dere?

t9gzm3je9rp73vnhzxa0.jpg

Kaldt til stakkars bilen som måtte stå ute noen timer :P

p0h9p2dxi8xc5e57rjjk.jpg

Skal bestille termostat å vannpumpe til denne nå. Samt lakkering av diverse deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Da har jeg handlet disse!

fppjyqp8nturdwxkuv9y.jpg

Mangler kun å ordne med frakt oppover nå :)

Mulig det blir litt trangt i min siden jeg ikke har L versjon, men siden jeg er så kort så går det nok bra :lol:

Har også handlet inn endel deler til som det kommer oppdatering på etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

En bitteliten update! :)

har handlet nye dekk til sommersesongen, kjører på med samme dim som ifjor, 205-35-18 og 215-35-18. Kommer helt sikkert til å slite ut noen sett så mulig jeg prøver en annen dim etterhvert :)

Noe nye interiør deler.

Skiftet vannpumpe å termostat her om dagen, håper tempen blir litt mere stabil nå!

c5sreauo43krq2ofgfiz.jpg

nytt luftfilter skader vel ikke!

7q28dm65khkw1x5e4nir.jpg

Må finne meg ei servopumpe å montere så jeg får bort ulydene :P

Har også samlet sammen alle delene som skal lakkeres nå, ble ikke ny forskjerm nå, men får se hva pengboka tillater litt senere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Heihå! Her skjer det lite :P

Men nå er ivertfall søknaden til BT kladdet. Skal få sendt den inn ganske så snart! :D

Så plana er å få denne godkjent med M30B35 å Turbo med 750 spec(300hk 450Nm) å datasprut!!

Skal prøve å se om det er mulig å få noen papir på motoren som står i. Hvis ikke blir det vel handlet en annen.

Plana er ivertfall å totaloverhale en å få den holdbar til en god del over 750spec :P

Kommer nok til å kjøre inn med orginal topp, å kanskje sende den inn til litt porting etterhvert.

Grenrør er bestillt av JAAS, men er sikkert best å kjøre inn på BT med M106 grenrør?

Dette er en 730, men skal være det samme understell bortsett fra bremser å stabbstag. Så kommer nok til å låne bremser fra 750'n til jeg kommer over noe til den.

Noen som har noen synspunkter? Kommer nok en handleliste i første innlegget etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...