Gå til innhold

Vibrasjon ved kald motor E46 320i M52


Ronny M
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg starter bilen når den er kald så går den rent og fint de første sekundene, men så begynner motoren å vibrere gradvis mer og mer etter ca 10-15 sekunder. Det oppleves som den ikke går på alle sylinderne. Turtallet ligger på ca 1000 omdreininger. Vibreringen avtar etter et par minutter på tomgang, og da faller turtallet ned til ca 7-800.

Motoren går ellers klokkerent uansett temperatur, ingen vibrasjon eller feilslag.

Det har skjedd én gang at ikke vibrasjonen ga seg, da begynte motorlampa å lyse etter noen minutter.

Coilene har jeg sjekket, de er bra tror jeg.

EDIT: Vibreringen forsvant i en ukes tid, da gikk den klokkerent på 800 omdreininger ved kaldstart hver eneste morgen. Men like plutselig som problemet forsvant, kom det tilbake igjen.

Noen som har en ide om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Motoren tikker ikke mer enn normalt. Jeg har ikke byttet tennplugger, vet ikke hvor gamle de er. Men jeg trodde kanskje problemet ville være der hele tiden hvis det var dårlige plugger? Det kan jo gå flere dager uten tegn til feilslag. Nå har problemet kommet og gått sånn ca annenhver dag i en ukes tid. Den går klokkereint i ti sekunder før den gradvis begynner å vibrere. I det siste har det blitt bra igjen etter et par minutter på tomgang. Ellers må jeg stoppe motoren og starte den igjen, da går går den fint med en gang.

Har nå merket at problemet også kan oppstå når det er litt lunk i motoren etter at bilen har stått i bare 4-5 timer.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...