Gå til innhold

Vinterdekk til F10 M-Sport 2012


Newman86
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk! 8)

Leter etter noen piggdekk til orginale 19" M-Sport felger som fulgte med 2012 F10 som nylig ble innkjøpt. Men jeg er usikker på hva for en dimensjon av dekk som passer. Dette var det lite hjelp å få fra forhandler da disse var noe usikker selv.

Fra fabrikk ble de levert med 275/35/19 bak, og 245/40/19 foran.

Har litt lyst å gå ned på bredden på dekka bake, sånn at bilen faktisk blir kjørbar på vintersføre nordpå. Men vet ikke hvor "små" man kan presse på uten at det skal stikke for mye felg ut forbi dekket.

Noen som vet noe om dette og kan hjelpe litt til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok, takker for svar. Blir ikke mye felgkant da på bakhjula. Nå står det 245 foran, og der var det bare så vidt at det var et snev av gummi som stakk utefor felgen. Lurer på evt. da 255/45/19 kanskje? Men dette vet vel du/dere bedre enn meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

245/40/19 vil nok gi litt mer dekkstrekk på 9" i forhold til på 8.5" som er foran, men ikke slik at det er noe problem.

Ville holdt meg unna 45 profil, men du kan bruke 255/40/19, og siden du skal ha piggdekk så har både Nokian Hakka 7 og Michelin X-Ice North den dimensjonen.

Jeg har selv 225/45/17 vinterdekk på 8" foran og 8.5" bak, og slik ser det ut. Ikke så veldig forskjell som du ser.

8" bred felg til venstre og 8.5" bred felg til høyre.

attachment.php?attachmentid=682836&stc=1&d=1335630106

attachment.php?attachmentid=682837&stc=1&d=1335630106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Åh, akk.. nei skjønner. Jøss! Mitt øye klare iaffall ikke å se forskjell på de der. Ja nå er jo snart vinteren klar oppe i nord, så det er bare å surfe å se kor man får OK pris på Hakka 7 dekka! :) Takker for tilbakemelding E.H.D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...