Gå til innhold

325iM -88 6cyl sug 346whp


Misano
 Share

Anbefalte innlegg

325iM M-tech II 1988

Beskrivning i stora drag

Motor - S38B38 3,8 lit -93. Komplett renoverad, balanserad och borrad. BMW original reservdelar. CP Pistons smidda kolvar, special kamaxlar, justerbara kamdrev. Motorplacering i kaross som Alpina B6 3,5.

Vipec V44 styrsystem. Bearbetat svänghjul från S38B36. Modifierat B38 grenrör, rostfritt 2x63,5mm avgassystem Ferrita, custombyggt på plats. ITG rallycross luftfilter. Mocal oljekyling.

Alla utvändiga motordelar är glasblästrade och/eller lackerde.

Motor byggd och mappad av PPF. http://www.pure-pf.com

Effekt 346 whp, 392 wnm, BF 95.

Växellåda - M3 E30 dogleg, komplett renoverad av Mobimec.

Diffretial – 4,10:1 25% spärr.

Kardanaxel byggd av Svea Bilverkstad.

Chassi - Fram Coilovers med racingfjäder/Bilstein Gr. N stötdämare. Justerbara aluminium topplagringar. Bak 2,25" racefjädrar/Bilstien Gr. N stötdämpare. Smidda aluminium topplager. Alla chassikomponenter kommer från Millway Motorsport.

Bilen har fått samtliga hjulvinklar justerade, samt corner weight.

Samtliga bussningar i fram och bakvagn är delrin/polyuretan.

Samtliga asfaltsmattor och ljudämpningsmatertial är borttaget.

Bromsar - 4-kolvs ok fram, Brembo 302mm. Bromsvåg Sellholm Racing med justering från cupén.

Standard ok bak, racing bromsbelägg fram och bak. ABS.

Compomotive TH 8x16” fälgar, däck Toyo R888, detta är inte använt mer än provkörning på gata.

Halvbur skruvad byggd av RallyProdukter Motorsport. Sabelt 6p säkerhetsbälten. Sparco EVO stolar, Sparco moccaratt.

M3 E30 original instumenthus med oljetemp. Flockad instrumentbräda och mittkonsol. M3 fabriksny läderdamask och växelspaksknopp.

Bilen har gått 2-300 mil enbart på gatan efter att den var färdigbyggd, motor just inkörd. Nyligen motoroljeservice.

En mycket fin E30 som vårdats ömt, garanterat inte vinterkörd i Sverige. Ingen rost finns, Diamantsvart-metallic i mycket bra skick.

Elektriska fönsterhissar

Elektrisk taklucka

Centrallås

Importerad av mig från Berlin 2003, och i min ägo sedan dess.

Vill man efter affären ha bilen kompletterad med helbur går det att lösa här på orten hos RallyProdukter.

Bilen är Svensk och finns utanför Karlstad, ca 180km från Oslo.

PM vid intresse så kan vi ta vidare info via e-post eller telefon.

DSC_0125.JPG

DSC_0127.JPG

DSC_0114.JPG

DSC_0113.JPG

DSC_0117.JPG

DSC_0129.JPG

DSC_0130.JPG

DSC_0128.JPG

DSC_0136.jpg

broms.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Må vel ut med m5 motoren da? Og inn med m20 motor for å få den godkjent på norske skilt? Ikke skyt meg om jeg har feil :P

Det är rätt som du säger, men bara en gång för registrering. Med små modifieringar har den blivit godkänd här flera år i rad med S38 motor, de ser inte skillnad på 6-cyl BMW motorer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ut med m5 motoren da? Og inn med m20 motor for å få den godkjent på norske skilt? Ikke skyt meg om jeg har feil :P

Det är rätt som du säger, men bara en gång för registrering. Med små modifieringar har den blivit godkänd här flera år i rad med S38 motor, de ser inte skillnad på 6-cyl BMW motorer :)

Hehe, svensker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...