Misano Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 325iM M-tech II 1988 Beskrivning i stora drag Motor - S38B38 3,8 lit -93. Komplett renoverad, balanserad och borrad. BMW original reservdelar. CP Pistons smidda kolvar, special kamaxlar, justerbara kamdrev. Motorplacering i kaross som Alpina B6 3,5. Vipec V44 styrsystem. Bearbetat svänghjul från S38B36. Modifierat B38 grenrör, rostfritt 2x63,5mm avgassystem Ferrita, custombyggt på plats. ITG rallycross luftfilter. Mocal oljekyling. Alla utvändiga motordelar är glasblästrade och/eller lackerde. Motor byggd och mappad av PPF. http://www.pure-pf.com Effekt 346 whp, 392 wnm, BF 95. Växellåda - M3 E30 dogleg, komplett renoverad av Mobimec. Diffretial – 4,10:1 25% spärr. Kardanaxel byggd av Svea Bilverkstad. Chassi - Fram Coilovers med racingfjäder/Bilstein Gr. N stötdämare. Justerbara aluminium topplagringar. Bak 2,25" racefjädrar/Bilstien Gr. N stötdämpare. Smidda aluminium topplager. Alla chassikomponenter kommer från Millway Motorsport. Bilen har fått samtliga hjulvinklar justerade, samt corner weight. Samtliga bussningar i fram och bakvagn är delrin/polyuretan. Samtliga asfaltsmattor och ljudämpningsmatertial är borttaget. Bromsar - 4-kolvs ok fram, Brembo 302mm. Bromsvåg Sellholm Racing med justering från cupén. Standard ok bak, racing bromsbelägg fram och bak. ABS. Compomotive TH 8x16” fälgar, däck Toyo R888, detta är inte använt mer än provkörning på gata. Halvbur skruvad byggd av RallyProdukter Motorsport. Sabelt 6p säkerhetsbälten. Sparco EVO stolar, Sparco moccaratt. M3 E30 original instumenthus med oljetemp. Flockad instrumentbräda och mittkonsol. M3 fabriksny läderdamask och växelspaksknopp. Bilen har gått 2-300 mil enbart på gatan efter att den var färdigbyggd, motor just inkörd. Nyligen motoroljeservice. En mycket fin E30 som vårdats ömt, garanterat inte vinterkörd i Sverige. Ingen rost finns, Diamantsvart-metallic i mycket bra skick. Elektriska fönsterhissar Elektrisk taklucka Centrallås Importerad av mig från Berlin 2003, och i min ägo sedan dess. Vill man efter affären ha bilen kompletterad med helbur går det att lösa här på orten hos RallyProdukter. Bilen är Svensk och finns utanför Karlstad, ca 180km från Oslo. PM vid intresse så kan vi ta vidare info via e-post eller telefon.
Misano Skrevet September 5, 2012 Forfatter Skrevet September 5, 2012 Upp! En riktigt fin E30 med nästan 400hk sugmotor
Kjakan Skrevet November 4, 2012 Skrevet November 4, 2012 sorry OT! men kor kjøpe du itg luftfilteret?
Misano Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Skrevet Januar 4, 2013 Bilen är registrerad som en standard 325i, så det är inget problem.
Lex-Talionis Skrevet Januar 6, 2013 Skrevet Januar 6, 2013 Må vel ut med m5 motoren da? Og inn med m20 motor for å få den godkjent på norske skilt? Ikke skyt meg om jeg har feil
Misano Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Skrevet Januar 6, 2013 Må vel ut med m5 motoren da? Og inn med m20 motor for å få den godkjent på norske skilt? Ikke skyt meg om jeg har feil Det är rätt som du säger, men bara en gång för registrering. Med små modifieringar har den blivit godkänd här flera år i rad med S38 motor, de ser inte skillnad på 6-cyl BMW motorer
Kristian Skrevet Januar 12, 2013 Skrevet Januar 12, 2013 Må vel ut med m5 motoren da? Og inn med m20 motor for å få den godkjent på norske skilt? Ikke skyt meg om jeg har feil Det är rätt som du säger, men bara en gång för registrering. Med små modifieringar har den blivit godkänd här flera år i rad med S38 motor, de ser inte skillnad på 6-cyl BMW motorer Hehe, svensker...
Misano Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 Upp! Passa på att köpa en fin E30 nu när våren är påväg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå