Bmwm51 Skrevet August 6, 2012 Share Skrevet August 6, 2012 Når jeg kjører bilen, varm i lengre periode, åpner panseret, så ser jeg et lite oljesøl på oljefilter lokket. Ser olje på innsuget! Noen som hva feilen kan være? Finnes vell ikke noe som heter veivhus filter? På denne bmwn her. 525 tds e39 M51 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwm51 Skrevet August 7, 2012 Forfatter Share Skrevet August 7, 2012 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwm51 Skrevet August 7, 2012 Forfatter Share Skrevet August 7, 2012 Bump.. Ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet August 7, 2012 Share Skrevet August 7, 2012 Kan du ta et bilde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwm51 Skrevet August 20, 2012 Forfatter Share Skrevet August 20, 2012 Her har du dem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwm51 Skrevet August 20, 2012 Forfatter Share Skrevet August 20, 2012 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet August 20, 2012 Share Skrevet August 20, 2012 Ser ikke bra ut. Sjekket tilkoblinger under innsug? Ånding? Sprukket innsug? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet August 20, 2012 Share Skrevet August 20, 2012 Toppdekselpakning ?Ta av all plasten...(dekslene) skru ut de to fremste pluggene...om det er olje langt opp på pluggene så er det toppdekselpakningen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet August 20, 2012 Share Skrevet August 20, 2012 Tviler på oljen kommer seg helt ut dit i særlige mengder om det er ventildekselpakning.. Da ville det og rent rundt toppen og ned på eksosen med tilhørende godlukt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwm51 Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Det lekker fra innsuget regner jeg med.. Men på tomgang ved varmmotor. Prøvde jeg å åpne olje lokket. Der ser at oljen vil ut.. At det er tett et eller annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwJon Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 oljen vil sprute ut fra påfyllinga når motor er igang, fordi kjede ligger rett under og kaster med seg olje opp. kan være oljesøl fra innsuget..vil alltid bli med litt olje fra turboen på disse motorene. men det der så litt verre ut. prøv å plukk vekk deksel og vask skikkelig rent. start deretter motoren og se om du ser hvor det kommer fra. evt kjør en liten tur. kan være en fordel at motor er varm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwm51 Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 prøvd prøvd... finner ikke:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwJon Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Hva mener du? Ser du ingen lekkasje da, eller er det olje overalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwm51 Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 jeg har prøvd å vaske, tørke deretter kjørt bilen varm.. men fortsatt ingenting å se. Ser litt olje på olje filter lokket, og innsuget! Men har byttet olje filter lokket! men har ikke gjort noe spessielt med innsuget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwm51 Skrevet August 27, 2012 Forfatter Share Skrevet August 27, 2012 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå