andre_emilsen Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Hei.Den chipen til M52028, Hvor mye effekt skal den gi? Og hva skjer med bunndraget i motoren? (vil ikke offre det for noe) André Bunndraget skal i teorien øke det også.. Kansje kurven blir flyttet minimalt men du skal ikke miste noe vertfall Tja..... 200 kr.... Høres for godt ut til å være sant da hehehe... får jeg 10 hk ekstra "bare" så er det jo fortsatt latterlig billig hehe.... Er det noe en med 10 tommeltotter klarer å montere tror du? Den fungerer på en måte som en normal chip? litt bedre ytelser hele veien, og litt mindre forbruk? Hva med EU kontroll? vil det bli et problem?
sexeren Skrevet August 10, 2012 Forfatter Skrevet August 10, 2012 Hei.Den chipen til M52028, Hvor mye effekt skal den gi? Og hva skjer med bunndraget i motoren? (vil ikke offre det for noe) André Bunndraget skal i teorien øke det også.. Kansje kurven blir flyttet minimalt men du skal ikke miste noe vertfall Tja..... 200 kr.... Høres for godt ut til å være sant da hehehe... får jeg 10 hk ekstra "bare" så er det jo fortsatt latterlig billig hehe.... Er det noe en med 10 tommeltotter klarer å montere tror du? Den fungerer på en måte som en normal chip? litt bedre ytelser hele veien, og litt mindre forbruk? Hva med EU kontroll? vil det bli et problem? Selges for 200 kr for jeg kan ikke si noe sikkert siden jeg ikke har motor å prøve den på Du skal fint klare det selv, jeg sender me en engelsk bruksanvisning. Skal gi mer ytelse hele tiden ja å lavere drivstoff forbruk bør du fks slipper gass osv..
sexeren Skrevet August 10, 2012 Forfatter Skrevet August 10, 2012 Åpner hjernen å drar ut det øvre printkortet.Er klippset fast hvor kontakten skal stå, kan sitte litt fast men løsner me litt rikking å napping Har en 403 hjerne liggende som jeg har åpent. Kan få tatt noen bilder så du ser hvordan du skal gjøre det. Kan få tatt bilder å div i morgen. Mvh Var en 402 hjerne jeg hadde åpnet. Men samme prinsipp på de fleste vill jeg tro. Her er noen bilder med forklaring: Dekselet er lett å få av, det er selvforklart når du har tatt ut hjernen å se hvilke skruer du skal fjerne. Så har du innmaten av hjernen her: Først må du løsne en låsetapp som sitter i midten av printkortet, dett går gjennom begge kortene. Så løsner du det øvre printkortet fra festene sine vist på dette bildet, er bare klipset sammen så går greit å løsne. Så skal øvre printkort løsnes i hver ende der hvor kontakten står, vist på bildet nedenfor: Dette kan sitte litt så bare bruk litt tid på å få det løst så kommer det til slutt Så er det bare til å vippe opp printkortet å du finner chippen som vist på bilde nedenfor: Er et lite plast klips montert på toppen av chippen, det er bare å bøye litt ut på en av sidene så er det av. Så skal chippen demonteres, denne sikker også litt fast. jeg har en tang so passer perfekt til å fjerne chipper, den presser alle pinnene på begge sider så demontering å montering blir lettere. Prøv å finn noe som kan presse pinnene litt inn å så lirk den løs me et skrujern eller noe. Ved montering ha også litt press på pinnene så chippen kan monteres i socketen med spenn på pinnene utover. Skulle det være noe mer så bare spør Mvh
sexeren Skrevet August 10, 2012 Forfatter Skrevet August 10, 2012 Her er en til guide jeg fant. Denne er fra fekzen i sverige som har god peiling på chip tuning. http://www.fekzen.se/guide.pdf
andre_emilsen Skrevet August 11, 2012 Skrevet August 11, 2012 Hmmmm.... Jeg syntes det der så veldig komplisert ut jeg da...... Mekaniske deler kan jeg bytte selv....det er som regel bare å se nøye etter hvordan ting sitter før man begynner, ta seg god tid, og gjøre motsatt når man setter på ny del.... Finelektronikk som det der har jeg derimot aldri rørt..... Skal høre med en mekkekompis om han kan gjøre det jeg....for å kødde med hjernen, og risikere å sitte der med bil som ikke funker.....tror jeg at jeg skal holde meg unna hehe...
sexeren Skrevet August 11, 2012 Forfatter Skrevet August 11, 2012 Dette er egentlig ikke noe hokkus pokkus dette. Men den chippen du vill ha er den til m52b28. Gå inn på linken i første post som jeg la til den chippen. Det er noe helt annet å du slipper å gjøre dette Mvh
xavicampa Skrevet August 11, 2012 Skrevet August 11, 2012 Er de programmert av Dinan, JimC, eller hvem? Har du ref. nummer til M42B18 chippen?
andre_emilsen Skrevet August 12, 2012 Skrevet August 12, 2012 Dette er egentlig ikke noe hokkus pokkus dette. Men den chippen du vill ha er den til m52b28. Gå inn på linken i første post som jeg la til den chippen. Det er noe helt annet å du slipper å gjøre dette Mvh Hehehe... Trodde det var den chipen vi snakka om jeg da..... *ler* Det eneste jeg da trenger å gjøre er å kappe ledningen, koble boksen på der, og svisj...ferdig??? (";)
sexeren Skrevet August 12, 2012 Forfatter Skrevet August 12, 2012 Er de programmert av Dinan, JimC, eller hvem? Har du ref. nummer til M42B18 chippen? Vet ikke hvem som har programmert den, jeg hadde en kompis for en stund siden som hadde brenner å div utstyr til å chippe. Men han sluttet me dette å hadde en drøss med chipper liggende så jeg spurte om å få de han hadde til bmw. Så har hatt disse liggende lenge, får ikke tak i han får å spørre. Men vet han hadde ferdig programmert software på pc så han lakte chippene me. Så er vell samme programvare de fleste går me. Fyngerte vertfall utmerket på de bilene han chippet. Til m42 vet jeg bare den skal kunne gi opp til 20hk å 20-30nm mer å setter turtalls sperra på 7000rpm. De tallene er jo sikkert me filter å grenrør også. Men merker forsjell uansett. Mvh
sexeren Skrevet August 12, 2012 Forfatter Skrevet August 12, 2012 Dette er egentlig ikke noe hokkus pokkus dette. Men den chippen du vill ha er den til m52b28. Gå inn på linken i første post som jeg la til den chippen. Det er noe helt annet å du slipper å gjøre dette Mvh Hehehe... Trodde det var den chipen vi snakka om jeg da..... *ler* Det eneste jeg da trenger å gjøre er å kappe ledningen, koble boksen på der, og svisj...ferdig??? (";) Det som står i bruksanvisningen Så det er bare å prøve. Er en som har sakt han vill ha den får 150kr inkl frakt, så han får den så lenge ikke du tar den får 200inkl frakt. Mvh
andre_emilsen Skrevet August 13, 2012 Skrevet August 13, 2012 Dette er egentlig ikke noe hokkus pokkus dette. Men den chippen du vill ha er den til m52b28. Gå inn på linken i første post som jeg la til den chippen. Det er noe helt annet å du slipper å gjøre dette Mvh Hehehe... Trodde det var den chipen vi snakka om jeg da..... *ler* Det eneste jeg da trenger å gjøre er å kappe ledningen, koble boksen på der, og svisj...ferdig??? (";) Det som står i bruksanvisningen Så det er bare å prøve. Er en som har sakt han vill ha den får 150kr inkl frakt, så han får den så lenge ikke du tar den får 200inkl frakt. Mvh OK.... 200 kr er så og si ingenting..... Det er jo bare å ha en lik ledning tiljgengelig før jeg kutter den som sitter der dersom det skulle bli tullball hehe.... Jeg tar den til 200 kr jeg..... Kontakt meg på PM for videre dealing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå