Gå til innhold

Senkefjører på bil med Edc og nivåregulering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Noen som har litt peiling ang. Edc?

Har en E34 M5 touring med edc og nivåregulering så vil jeg ha den litt lavere forran..

Kan jeg montere senkefjører forran da?

Skrevet

Ikke at jeg vet sikkert, men det er vel ikke noe problem å senke den forran sålenge det ikke er camberføler sånn som det er bak. Og om det skulle være det er det jo bare å nullstille denne igjen etterpå.

Men såvidt jeg vet har ikke e34 nivåregulering forran, bare bak. Forran er det på EDC demperene kun demperkarakteristikk justeringer med to små (el.motorer eller magnetventiler, husker ikke hva i farta) aktuatorer.

Skrevet
Ikke at jeg vet sikkert, men det er vel ikke noe problem å senke den forran sålenge det ikke er camberføler sånn som det er bak. Og om det skulle være det er det jo bare å nullstille denne igjen etterpå.

Men såvidt jeg vet har ikke e34 nivåregulering forran, bare bak. Forran er det på EDC demperene kun demperkarakteristikk justeringer med to små (el.motorer eller magnetventiler, husker ikke hva i farta) aktuatorer.

Takk for svar! :P

Har letet en god del etter senkefjører uten å finne noen som passer på bil med edc..

Skrevet

Self leveling suspension har ingenting med SLS å gjøre. EDC påvirkes ikke av senk, da dette er en intern ventil som kan aktiveres (3-trinn) for å justere hardhet.

Bak justeres høyden med dette staget, som går fra stab-stag til ventil. Her kan/må du justere høyden etter å ha montert lavere fjærer.

Løsner bare på u-bolten å justerer.

11730.gif

Har senkefjærer på min E38 med SLS og EDC, ingen problemer.

Skrevet
Self leveling suspension har ingenting med SLS å gjøre. EDC påvirkes ikke av senk, da dette er en intern ventil som kan aktiveres (3-trinn) for å justere hardhet.

Bak justeres høyden med dette staget, som går fra stab-stag til ventil. Her kan/må du justere høyden etter å ha montert lavere fjærer.

Løsner bare på u-bolten å justerer.

[ Bilde ]

Har senkefjærer på min E38 med SLS og EDC, ingen problemer.

Takk for kjempebra info! :D

Vet du hvor jeg kan få tak i fjærer som passer?

Må jeg justere på det staget bak uansett om jeg kun monterer senkefjærer forran?

Skrevet

Må ikke justere bak om du bare bytter foran, nei. Tror imidlertid ikke du får det godkjent?

Tror egentlig ikke du må justere dersom du bytter fjører bak heller, men man skulle jo tro SLSen ville korrigere høyden dersom du setter på lavere fjærer.

Jeg ville ihvertfall vurdert det settet du linker til lengre opp her. Kanskje googlet litt først, for å se om man finner en bil med samme settet, slik at du får et inntrykk av høyden me det aktuelle settet.

Skrevet

Fikk svar fra tunermotorsport..

Hello, those springs would work, if you removed the EDC shocks and replaced them...( which may be a pain ) and you would have to block off the self leveling properly...as to not blow up the steering pump

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...