Gå til innhold

E36 coupe - el.vindu. soltak, sentrallås, instrument.


divad
 Share

Anbefalte innlegg

Hey

Har en 318is/325i som kødder litt med det elektriske. Ser at dette ikke er uvanlig på disse bilene. Har søkt endel rundt på internet, men finner ikke akuratt samme problemet. Liker egentlig ikke å lage egen tråd for dette, men men..

Passasjerside: Vindu går opp og igjen når jeg åpner/lukker døren. El.vindu fungerer som det skal.

Førerside: Vindu går ikke opp og igjen når jeg åpner/lukker døren. Står hele tiden på gløtt. El.vindu fungerer ikke i det hele tatt.

Sentrallåsen er også litt rar. Trykker jeg ned låsen på førersiden så låser du førerdøren. Trykker jeg ned låsen på passasjersiden så låser den begge dører. Bilen låser seg straks opp igjen, men hvis jeg låser en gang til så holder den seg låst.

Soltaket fungerer bare av og til. Tar opp luka, men etter noen mil vil det ikke tilbake igjen. Pleier å komme igjen når jeg har kjørt noen mil til. Dårlig kontakt? evt. hvor? :)

Instrumentpanel-belysningen er også borte. Målere fungerer og varsellamper fungerer :)

Håper noen kan hjelpe meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. At vinduene går opp og ned ! Er garantert dørlåsene som er slitt ! Er dørene tung og åpne og lukke ? Ellers kan det være batteriet ditt som er dårlig. Dårlig kontakt er verst kontakt - ting går i stykker når det får for lite spenning

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. At vinduene går opp og ned ! Er garantert dørlåsene som er slitt ! Er dørene tung og åpne og lukke ? Ellers kan det være batteriet ditt som er dårlig. Dårlig kontakt er verst kontakt - ting går i stykker når det får for lite spenning

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Har lest mye om disse dørlåsene som blir slitt ja. Men er redd jeg har et større problem i og med at vindusheisen heller ikke virker. Dørene virker ikke spesielt tunge. Er jo en coupe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt en steg for steg guide til hvordan å sett inn nytt glass på førerdøra , jeg har tatt av deksler og alt det til og med fått ruta nedi og på plass. Men der begynner helvete; jeg har for store hender til å komme til bak å få skrudd fast de to umbraco skruene som er til de styreskinna (opp-ned) er jo en coupe så den har ingen dørstolper som styrer det, derfor tenkte jeg at det kanskje er litt viktig at de er på plass... Akkurat nå sitter vinduet kun på de hvite plast gliderne som er klipset fast til saksemekanismen for å heve og senke vinduet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok det ja ! Men er en mikrobryter i dørlåsen, eller i selve karmen på bilen!

Var ute å så litt nå istad. Tror ikke det er mikrobryteren. Når jeg beveger låsen manuelt og roter og styrer inni der skjedde ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...