mrvelander Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Effekt tap og stopper opp av og til, medfølgende litt startvansker. Bror fikk tatt diagnose på den og da kom dette opp: Spørsmålet er først og fremst opp i mot kamføleren, men hvis noen forstår hva i allverden de andre tingene er så rop ut Har forstått at det er svakhet på orginale kamfølere på E39. Og jeg behøver å vite hvilken jeg skal bytte og hvor den er lokalisert... har søkt i 2dager på forumet og nett, og står helt fast. Innsug eller eksos føler? Er litt forvirret om det er 2følere på denne. motoren er vel en m52b20 om jeg ikke er helt på bærtur ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Ikkje at eg skjønna så mykje av bildene frå diagnosa du har tatt men veit av erfaring at veivakselføler som er dårlig/defekt gjør at bilen oppfører seg akkurat sånn som du beskriver. Går dårlig, stopper iblant og kan være meir tungstarta enn normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Sånn det ser ut for meg har du feilkode 83: veivakselføler Det passer bedre med beskrivelse du gir av bilen og. Husk å kjøp original sensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrvelander Skrevet August 9, 2012 Forfatter Share Skrevet August 9, 2012 Det blir helt klart orginal føler ja! Takk for innspill! Noen som kan guide meg hvor den sitter eventuelt link til DIY om det finnes? Har ikke funnet noe så langt på verken kam eller veiv. Bilder hadde vært flott også. Gjøres jobben under ifra? Må legge til; Syns det er merklig at check engine ikke lyser for en feil som denne^^ Update: Fant føleren nå satt forsåvidt greit til men den kontakten under innsuget...uff.. må jeg demontere innsuget ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Lenge siden eg gjorde denne jobben men demonterte ikkje innsuget. Men det var jævli trangt ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 har du tynne armer, så kommer du akkurat inn. eg løsnet bare dekselet over dysegalleri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrvelander Skrevet August 9, 2012 Forfatter Share Skrevet August 9, 2012 Haha, trangt ja! Fikk armen så vidt inn.. vet ikke om jeg rakk kontakten, men går vel med en nebbtang eller lite skrujern. Bare å vippe opp ståltråd låsen så er den løs ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProjectE39 Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Synes ikke det var trangt i det hele tatt jeg.. Gikk inn under luftfilterboksen med hånda og kom akkurat til kontakten. VEIVAKSELføleren er enklere, for der sitter kontakten på selve føleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Det gjorde den iallefall ikkje på min e39. Satt under innsuget. Lang ledning på føleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrvelander Skrevet August 10, 2012 Forfatter Share Skrevet August 10, 2012 Jepp, samme opplegg her og, lang leding og kontakten sitter under innsuget, men tror jeg skal greie det hvis jeg tar bort oljefilter lokket og diverse. Ordner seg alltid:) Skal ta noen bilder å lage en DIY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet August 10, 2012 Share Skrevet August 10, 2012 Den gjør det på preface biler før 9/98 (M52). Etter det er det annerledes føler med kontakt der nede (M52TU). Tar av oljefilterlokket ja, så får du trykket handa inni der. Så skal låsen på kontakten trykkes ned for å frigjøre den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet August 10, 2012 Share Skrevet August 10, 2012 er litt trøbbel å trekke opp kabelen samtidig som låsen trykkes inn. så derfor trekker jeg ledningen opp mellom innsugskanalene og bruker ene hånden til å trekke i kabelen mens den andre trykker på låsemekanismen. husk å ta rett ledning, da begge ligger nærmt hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrvelander Skrevet August 11, 2012 Forfatter Share Skrevet August 11, 2012 Veldig gode kommentarer her, bommet bilia idag, stengte 15.. og det ble litt sent på byen igår hehe;) så det order seg vel på mandag:)) Forhåpentlig løsner jeg riktig kontakt.. tross alt 50/50 sjanse haha Gratulerer med gull medal i håndball ikveld! Hipp hipp! Bilder kommer:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProjectE39 Skrevet August 11, 2012 Share Skrevet August 11, 2012 Den gjør det på preface biler før 9/98 (M52). Etter det er det annerledes føler med kontakt der nede (M52TU). Tar av oljefilterlokket ja, så får du trykket handa inni der. Så skal låsen på kontakten trykkes ned for å frigjøre den.. Kontakten satt så godt hos meg, så når jeg trykket ned for å frigjøre den så kom den ikke.. Så jeg brukte et tynt skrujern til å bende av fjæra. OBS: Ikke mist! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrvelander Skrevet August 11, 2012 Forfatter Share Skrevet August 11, 2012 Er den magnetisk ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå