brunsame Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Som noen kansje har fått med seg har jeg nå begynt å bygge en banebil til.. Denne blir bygget for at den som vill av kompisene mine får drage den med seg på treff å bruke den, så skal jeg selv bruke den på is kjøring om vinteren var planen. Så det sier seg nesten selv at dette blir et "budsjettbygg" av deler jeg har liggende å ta opp plass! Bilen er en norsk e36 316 som jeg kjøpte for 500kr hos en kompis av meg! Bilen er nå ferdig ribbet, alt av understell har blitt plukket ned, gjort klart til å sveise forsterkninger til bakstillinga, har byttet til meg en 325tds bakstilling som skal oppi, ratt og bøttestoler er innkjøpt, bur står ferdig bøyd å klar for å sveises inn. motor blir m50b25 med m52b28 stempel og råder, cooperring og apr bolter og såklart turbo! er usikker på om jeg skal bruke gamle turboen min eller få tak i en som er et hakk større. Datasprut har jeg liggende på loftet, et vems v3.3 som "ikkje ble bra nokk" for andre bilen.. Utseende messig skal bilen bli nøyaktig samme som den andre, bare med motsatte farger, det vill si kvit bil, med svart dekor osv! Bilen er igrunn veldig grei, men må skifte ene kanalen på den og litt i dørk plata på fører siden, ellers er den rustfri og fin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypah Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Mye tåler den motor komboen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nupen1 Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Jaggu ikkje ofte, rettelse aldri sett nåken bygge så gjennomført for å ''låne'' den vekk til kompiser etc!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre1991 Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Se her ja! følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunsame Skrevet August 10, 2012 Forfatter Share Skrevet August 10, 2012 Motoren tåler ikkje stort mer en en vanlig m50.. men med disse stemplene og rådene ender jeg opp på 8.8 i komp.. noe som er fint med tanke på turbo og vanlig bensin.. men er jo fortsatt "orginale" råder så disse er jo kjent for å gi seg på ca 500 motor hk sånn jeg har forstått det.. Nei det er nåkk ikkje det Torstein, men har så hel....es mykje deler nå som ligger ubrukt som jeg kunne tenkt meg å få vekk fra reolene, så fikk jeg jo karosseriet for 500kr med garnes tvillingen! bakstilling byttet jeg i et orginalt 325 eksos anlegg + noen små kroner imellom, turbo, datasprut, grenrør, wg, intercooler, dump ventil, m50b25 motorer i fleng, m52b28 motor, osv osv har jeg liggende i reolen så blir ikkje mange kronene det koster meg å bygge sammen denne.. og siden jeg synst den største gleden av å holde på med bil er å skru så er dette igrunn mest for å ha noe å skru på! kjøringen er bare rein bonus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunsame Skrevet August 21, 2012 Forfatter Share Skrevet August 21, 2012 Da har jeg kjøpt enda en e36! denne gang en polsk en som har vert i daglig drift her ute i mange år, helt til nå nydlig han ble avskiltet pga for lang tid i Norge.. La inn et skambud og fikk den, denne er en del bedre en den andre, så det blir nåkk dette karosseriet som blir brukt! det andre blir plukket helt reint for deler som går an å bruke, så blir travers oppfestning og dempertårn skåret ut og sveist inn i en ford fiesta som får seg 318 motor med turbo og bakhjulstrekk! Ellers så har bøttestoler kommer, ratt og ratt nav pluss div andre deler.. Blir gjort lite for tiden da jeg er borte på jobb reise, men nr jeg kommer heim litt uti september blir det full gass på alle bilene! planen er jo fortsatt å stille med 3 biler neste sesong! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rasstut Skrevet August 24, 2012 Share Skrevet August 24, 2012 Motoren tåler ikkje stort mer en en vanlig m50.. men med disse stemplene og rådene ender jeg opp på 8.8 i komp.. noe som er fint med tanke på turbo og vanlig bensin.. men er jo fortsatt "orginale" råder så disse er jo kjent for å gi seg på ca 500 motor hk sånn jeg har forstått det.. Nei det er nåkk ikkje det Torstein, men har så hel....es mykje deler nå som ligger ubrukt som jeg kunne tenkt meg å få vekk fra reolene, så fikk jeg jo karosseriet for 500kr med garnes tvillingen! bakstilling byttet jeg i et orginalt 325 eksos anlegg + noen små kroner imellom, turbo, datasprut, grenrør, wg, intercooler, dump ventil, m50b25 motorer i fleng, m52b28 motor, osv osv har jeg liggende i reolen så blir ikkje mange kronene det koster meg å bygge sammen denne.. og siden jeg synst den største gleden av å holde på med bil er å skru så er dette igrunn mest for å ha noe å skru på! kjøringen er bare rein bonus! kjører du 2,5 veiv eller 2,8 veiv for å havne på denne kompen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunsame Skrevet August 24, 2012 Forfatter Share Skrevet August 24, 2012 Kjører 2.5 veiv ja! kjører man 2.8 veiv får man jo en 2.8 liter med orginal komp;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunsame Skrevet September 11, 2012 Forfatter Share Skrevet September 11, 2012 I dag fikk jeg en melding fra en bekjent som lhar en m70b50 liggende. Altså en 5 liters v12 ifra bmw 850. Han lurte på om jeg ville bytte i en m50b25 pluss litt imellomlegg.. Dette er noe jeg vurderer sterkt. Er jo 299hk og 450nm orginalt i denne, så var planen å gi den litt pustehjelp! noen som har trua på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 sikkert flott motor der. problemet er vel og få tak i manuell kasse til dissa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 detta høres morro ut v12 hadde vært rått ja gear kasse går det vell ann og sveise om. bruk en solid kasse bare så holder vell det og gjøre det 1 gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunsame Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 girkasse sveiser man om! blir vell 530 diesel kasse tenker jeg! men er jo ikkje bestemt enda.. har jo så steike mykje deler til m50, både girkasser, dele motorer, turbo stasj osv osv.. så jeg får se litt hva jeg gjør, men v12 hadde jo vert drit kult da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 passer ikke mye fra m50 over på v12' ern da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunsame Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 Nei her må nåkk det meste lages sjøl:p mulig stempel og råder å sånt passer men det har jeg ikkje sjekket opp.. Så er vell venstre toppen en m50 topp, og høyre toppen en speilvendt m50 topp om jeg ikkje tar feil? Men girkasse osv må sveises om å lages til selv.. Er kun 850csi kassene som passer rett på:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 men en bakdel er vell er kansje att den motoren er mye tyngere og at den er kansje litt tregere? ikke like hissig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå