stianandre Skrevet August 11, 2012 Share Skrevet August 11, 2012 Hei. Er usikker på om bilen lekker vann fra vannpumpen, men det renner ned bak veivhjulet, og såvidt jeg har forstått er hjulet rett over vannpumpen? over der igjen ligger jo termostathuset, og det lekker ikke ifra der. Så går ut i fra det kommer fra vannpumpen. Er dette ett problem på disse bilene? Litt surt og skifte den vis det ikke skulle være den. kan og legge til att det lekker kun når bilen sviver. Noen som har erfart dette og kan bekrefte teorien min? er ikke så lett og se om det er der eller ikke. men synnes det kan virke sånn. bilen er en 520i e34 er vel b20m50 motor om jeg ikke tar helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet August 12, 2012 Share Skrevet August 12, 2012 Er jo ganske enkelt å demontere og se da Bare husk å kjøp deg en ny pakning først.. 20-30kr bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet August 12, 2012 Forfatter Share Skrevet August 12, 2012 Er jo ganske enkelt å demontere og se da Bare husk å kjøp deg en ny pakning først.. 20-30kr bare Så er ikke vits å bytte vannpumpe når jeg første har den oppe? funke det greit med pakningstube? eller burde jeg bare få skikkeligt med en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet August 12, 2012 Share Skrevet August 12, 2012 Best å få lagt skikkelig med en gang, dersom den vannpumpa di er av typen metallimpeller så burde det gå bra. Er den plastikk så bør du bare kjøpe ny med metall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet August 12, 2012 Forfatter Share Skrevet August 12, 2012 Kan det stemme att vannpumpa lekker ut i midten? For det kan virke litt sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet August 12, 2012 Share Skrevet August 12, 2012 Merkelig, men er fullt mulig ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet August 12, 2012 Forfatter Share Skrevet August 12, 2012 Merkelig, men er fullt mulig ja. Ok, for jeg tok av pumpa i dag, å pakningen såg hel å fin ut, så tok jeg pakningstube på i samme slengen, når jeg helte vann på, å såg, så kunne jeg ikke se vann fra rundt vannpumpa, men det hadde rent ned på reima. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algroyo Skrevet August 14, 2012 Share Skrevet August 14, 2012 eg har en vannpumpe med metallinpeller som har stått i en 318i 1996 modell viss du trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet August 14, 2012 Forfatter Share Skrevet August 14, 2012 eg har en vannpumpe med metallinpeller som har stått i en 318i 1996 modell viss du trenger. Tvile litt på den passe på min bil desverre, min e jo 2l rekke 6er. Regne me den hadde passt om eg hadde 1,8:) har du ett bilde i tilfelle? någen så kan bekrefte om an ville passt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet August 14, 2012 Share Skrevet August 14, 2012 Jeg hadde kjøpt ny vannpumpe. Mtp at de kan inneholde skjulte feil, som f.eks. lager osv.. Men dersom du absolutt vil ha brukt. Så har jeg en som passer til deg. Ta mer kontakt på PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algroyo Skrevet August 15, 2012 Share Skrevet August 15, 2012 vannpumpa var i topp stand når eg skrudde den av for noen uker siden kan skaffe bilde til senere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet August 16, 2012 Forfatter Share Skrevet August 16, 2012 Kjøpte meg ny vannpumpe. Løste problemet:D tenkte jeg skulle prøve biltema sin, og på den var det faktiskt laget av metall, og pakningen såg veldig god ut. Måtte presses ganske hardt inn, så tror ikke det er noe fare for den vil lekke rundt vertfall:) 429,- kostet den og jeg ble posetivt overrasket, får bare håpe den holder. Noen som har erfaringer med den? Er i utgangspunktet ikke så gla i biltema sine ting, men liker godt og prøve ting når jeg kan spare noen kr på det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå