Oddey Skrevet August 12, 2012 Skrevet August 12, 2012 Kjøpte meg for en 3 ukers tid siden en E46 318ic 2003 mod som jeg fant ut at hadde noen småfeil. Xenon lysene fremme blinker av og til, noen ganger kutter den ene pæren ut, da må jeg starte bilen på nytt og alt funker helt fint etter det igjen (for en stund ihvertfall). Høyre xenon lys er mye svakere enn venstre, noen som vet hva dette kan skyldes? Kjøpte meg også en BMW Scanner 1.4 for å sjekke det andre elektriske på bilen. Der kom det opp: Auxiliary water pump, hva nå dette er, har lest på nettet at dette er en hjelpe motor til at motoren kjøler seg ned etter man slår av bilen. Sett på gs bildeler sin nettkatalog men finner ingen ting som om det. Så var det Ambient temperature sensor, er det denne som sitter i klimaanlegget? for temperaturene der går litt sin egen vei tror jeg, det er i hovedsak den jeg var på utkikk etter å fikse, noen som aner?
Bmwrob Skrevet August 12, 2012 Skrevet August 12, 2012 Det at Xenon blinker kan være at tennern din begynner å gå. At en av lysene lyser litt svakere enn den andre kan være pga at lyspærene på høyre kanskje begynner å bli moden for utskiftning? Det ser man som regel på farge på xenon. Blir mer lillaaktig etterhvert. Ambient temperature sensor, er en del som ligger inne i klimapanelet. Mange som har byttet ut denne...
Oddey Skrevet August 13, 2012 Forfatter Skrevet August 13, 2012 hva med auxiliry water pump? så den hadde noe med a/c'n å gjøre? Det blåser nemmelig varmt opp på forvinduet og kaldt (har stilt den inn på kaldt også) i midten ved midtkonsolen. varmen jeg stilte inn på var 16 grader, så noe muffens er det, prøver å fikse det, skal i første omgang bytte sensoren som sitter bak AC panelet, men finner dem ikke på GS sin nettkatalog.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå