Gå til innhold

E34 525 24v fjusker på tomgang.


HompaLompa
 Share

Anbefalte innlegg

Motor: M50b25 uten vanos.

Synes selv jeg snart har prøvd alt for å få den til å gå jevnt på tomgang, da den oppfører seg som om tomgangsregulatoren ikke fungerer. Så håper noen her kan komme med noen innspill.

Den går klokkereint når man kjører.

Hva jeg har prøvd:

Har 4 (3-polet) tomgangsregulatorer som jeg har prøvd, men ingen av de justerer på spjelet fra den stillingen jeg setter de i. så meinte kanskje det var brudd på ledningsnette, så målte på kontakten på ledningsnette hvor jeg får 12v på polene 1 og 3 når jeg måler mellom de og + pol. Miderste polen, altså nr 2 får jeg rund 7v når jeg måler mellom den og karroseriet.

Har også 2 hjerner som jeg har prøvd, men ingen forandring på målinger da heller.

så valgte og bytte ledningsnett, men får samme målingene på dette også, samt samme problem med regulatorene..

Så begynner og bli litt frustrert, da motoren gikk helt reint da den ble tatt ut av en E30 til en kamerat. Og enste forskjellen fra den er at vi har byttet er motorledningsnette, så trudde derfor at det var gåent, men skal mye til at 2 ledningsnett har samme feilen også..

Også at alle 4 tomgangsregulatorene jeg har prøvd også ikke fungerer..

For spjelet i regulatorene går vel elektrisk? alle går såfall kjempelett, hvis man rører de.

Hadde satt pris på om noen kunne målt på sin kontakt i motorledningsnette til tomgangsregulator, får å se om de har samme spenning som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner det ikke her men regner med du har sjekket lmm og lamda.

Google er også god å ha.

https://www.google.no/#hl=no&gs_nf=1&cp ... 66&bih=653

Helt ny lambda, og har 2 lmm.. Var på diagnosetest før jeg byttet ledningsnett, da fikk de opp feil på veivakselsensor og tomgangsregulator. Så kjøpte ny veivakselsensor, og har somsagt prøvd 4 forskjellige tomgangsregualtorer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde byttet om på kontakten til tomgangsregulator og kamakselsensor, og synes det er helt utrolig at bilen gikk helt reint så lenge man kjørte. Og at jeg klarte å gjøre samme feilen når jeg byttet ledningsnett..

Så ble en dyr lærdom, ble mange nye sensorer og ufatelig mange timer med feilsøking, bare for en liten bagatel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...