mtellnes Skrevet August 12, 2012 Share Skrevet August 12, 2012 Jeg oppdager at framskjerm har fått rust/korrosjon/lakkslipp i øvre kant ved A-stolpen der dørlista "smetter inn/bak". Det er tydelig at gummi-dørlista tar borti skjermkanten/tuppen på innsiden, slik at lakken mm. har blitt slitt av. Nå har lakkslipp/lakkbobler kommet til syne på framsiden av skjermkanten/tuppen. Det virker som listene ikke har nok "bøy/krumming" der de møter skjermkanten/tuppen, slik at de ikke går klar av skjermen (når dørene åpnes/lukkes) Noen som kjenner til tilsvarende tilfeller? (Jeg har Googlet, men finner ikke noen andre slike tilfeller) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet August 12, 2012 Share Skrevet August 12, 2012 Jeg mener at bmw utvidet rustgarantien sin f.o.m 2004 til å gjelde i 10år (rett meg om jeg tar feil), noe som tilsier at du er innenfor, men da dette kan defineres som bruksslitasje, så er jeg litt usikker på om de lar det gå under garantien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet August 12, 2012 Share Skrevet August 12, 2012 så jo mer ut som det var penslet noe maling på kanten dær enn at det er noe form for forurensning. Noen gang vært skadet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtellnes Skrevet August 13, 2012 Forfatter Share Skrevet August 13, 2012 så jo mer ut som det var penslet noe maling på kanten dær enn at det er noe form for forurensning. Noen gang vært skadet? Nei, det er lakken/grunningen som slipper/bobler pga. at gummilisten har slipt hull i lakk/grunning på baksiden av tuppen. "Flekken" utvikler seg og blir stadig større og mer synlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet August 13, 2012 Share Skrevet August 13, 2012 så jo mer ut som det var penslet noe maling på kanten dær enn at det er noe form for forurensning. Noen gang vært skadet? Nei, det er lakken/grunningen som slipper/bobler pga. at gummilisten har slipt hull i lakk/grunning på baksiden av tuppen. "Flekken" utvikler seg og blir stadig større og mer synlig. Ja da kommer det fukt på baksiden av lakk/grunning så da slipper det til slutt. Har gummilisten slitt hull er det bruks slitasje å det får man ikke noe kompensasjon for desværre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtellnes Skrevet August 14, 2012 Forfatter Share Skrevet August 14, 2012 så jo mer ut som det var penslet noe maling på kanten dær enn at det er noe form for forurensning. Noen gang vært skadet? Nei, det er lakken/grunningen som slipper/bobler pga. at gummilisten har slipt hull i lakk/grunning på baksiden av tuppen. "Flekken" utvikler seg og blir stadig større og mer synlig. Ja da kommer det fukt på baksiden av lakk/grunning så da slipper det til slutt. Har gummilisten slitt hull er det bruks slitasje å det får man ikke noe kompensasjon for desværre Tja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet August 14, 2012 Share Skrevet August 14, 2012 Tja...Gummilisten skal vel ikke ta borti der, og når listene på begge sider gjør det så må det vel være en konstruksjonsfeil/svakhet. Jeg har sjekket andre E60/61, og der er det klaring mellom list og skjerm. (i allefall noen millimeter) Listen har en bøy/krumming der, for å gå klar av skjermkanten, men på min bil er denne bøyen for liten, slik at listen tar borti skjermkanten på innsiden og har slipt av lakk/grunning. Kan vel tenkes BMW mener dette er ytre påvirkning/bruksslitasje ja, men jeg mener det er en konstruksjonssvakhet som fører til rust. Det skal vel ikke oppstå rust bare fordi man åpner døra mange nok ganger... ja jeg skjønner godt og er såklart enig i det du sier, men det skal så mye til før man får igjennom slike ting desværre :/ Men er du helt sikker på at bilen ikke har vært skadet? Kan være at ting ikke er justert helt rett. For alt du vet kan denne vært skadet under transport, vi har ofte biler som er transportskadet til lakkering, å i de aller fleste tilfeller får aldri kjøper vite om dette! Ett eksempel hær, en kompis kjøpte en Opel Insignia i september, denne ble levert ny til han da, å den har ikke vært innom noe lakkverksted i Bodø, allikevel var venstre forskjerm opplakkert fant jeg ut da jeg utbedret en skade til han, så man vet aldri! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtellnes Skrevet August 15, 2012 Forfatter Share Skrevet August 15, 2012 Tja...Gummilisten skal vel ikke ta borti der, og når listene på begge sider gjør det så må det vel være en konstruksjonsfeil/svakhet. Jeg har sjekket andre E60/61, og der er det klaring mellom list og skjerm. (i allefall noen millimeter) Listen har en bøy/krumming der, for å gå klar av skjermkanten, men på min bil er denne bøyen for liten, slik at listen tar borti skjermkanten på innsiden og har slipt av lakk/grunning. Kan vel tenkes BMW mener dette er ytre påvirkning/bruksslitasje ja, men jeg mener det er en konstruksjonssvakhet som fører til rust. Det skal vel ikke oppstå rust bare fordi man åpner døra mange nok ganger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet August 16, 2012 Share Skrevet August 16, 2012 åja så ikke at du hadde fått byttet dem, da er det jo helt klart en reklamasjon! En mekaniker har ikke nødvendigvis nese for sånn da dem ikke monter/justerer så mye kosmetisk som en karosserimekaniker gjør. Men som du sier, dette kan være "kjedelig" lærlingarbeid, skjer jo ofte det. Men som sagt, kjør på å få dette som en reklamasjon, det må gå bare godt Å ikke minst skriv her når du har fått den endelige dommen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtellnes Skrevet August 16, 2012 Forfatter Share Skrevet August 16, 2012 åja så ikke at du hadde fått byttet dem, da er det jo helt klart en reklamasjon! En mekaniker har ikke nødvendigvis nese for sånn da dem ikke monter/justerer så mye kosmetisk som en karosserimekaniker gjør. Men som du sier, dette kan være "kjedelig" lærlingarbeid, skjer jo ofte det. Men som sagt, kjør på å få dette som en reklamasjon, det må gå bare godt Å ikke minst skriv her når du har fått den endelige dommen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet August 16, 2012 Share Skrevet August 16, 2012 Sjekk dørene også, under, på sidene etc. Min har fått bobler på 2 av dørene, bagasjedøren (igjen!!!) og ved takrailen. Har klaget idag og de tok bilder. Tar visst litt tid å få alt godkjent før repp. Syntes det er litt problemer med e61. Virker som dette er en av modellene bmw har slurvet mye med... Sent from my XT910 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtellnes Skrevet August 16, 2012 Forfatter Share Skrevet August 16, 2012 Sjekk dørene også, under, på sidene etc. Min har fått bobler på 2 av dørene, bagasjedøren (igjen!!!) og ved takrailen. Har klaget idag og de tok bilder. Tar visst litt tid å få alt godkjent før repp. Syntes det er litt problemer med e61. Virker som dette er en av modellene bmw har slurvet mye med... Sent from my XT910 using Tapatalk 2 Takk for tips! Tror nok økonomene i BMW dessverre fikk litt for mye makt fra styrerommet når de skulle "lage" E60/61. Det ble nok foretatt en del sparetiltak, ikke bare vedr. det som har med rustbestandighet å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå