Gå til innhold

Erfaringer med Ksport bremser E30?

T. Thøgersen
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg blir nødt til å bite i det sure eplet og oppgradere til større bremser på E30'n, da det Wilwoodkitet jeg kjøpte ikke funka for mitt bruk.

Så da lurer jeg på om noen vil dele seg med sine erfaringer med Ksport. Og vær så snill, ikke sånne "Ksport er dritt bare fordi det er det"- kommentarer, men konkrete greier.

Hard banekjøring er det tiltenkte bruksområdet.

Har tittet litt på 330mm kitet, passer det på 16" hjul?

Tips om andre løsninger på bremser blir også gladelig mottatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 330mm kitet på min e46 nå som er flittig brukt på bane, dog med ferrodo ds2500 klosser.

Dette biter veldig bra når bremsene har fått litt temp og har aldri hatt noe problemer med dem.

Har bremset meg forbi mange på bane med disse :)

330mm kitet går såvidt over orginale msport 17" felger, så 16" vil nok ikke fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har bare brukt mitt sett på 1 banetreff (rudskogen) og de funka fint der iallefall. Brukte opp de orginale klossene rimelig kjapt eneste så greit å ha med nye. Er kjent sak at orginal klossene slites fort ut.

Hvis du kjøper store bremser så vær obs på felgvalg ettterpå, er mange felger som har dårlig plass til bremser pga designet på eikene. Lurt å prøve felger før kjøp for å si det sånn. Måtte slipe på mine BBS RX felger 17*7,5 et25 (de var stygge uansett)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har bare brukt mitt sett på 1 banetreff (rudskogen) og de funka fint der iallefall. Brukte opp de orginale klossene rimelig kjapt eneste så greit å ha med nye. Er kjent sak at orginal klossene slites fort ut.

Hvis du kjøper store bremser så vær obs på felgvalg ettterpå, er mange felger som har dårlig plass til bremser pga designet på eikene. Lurt å prøve felger før kjøp for å si det sånn. Måtte slipe på mine BBS RX felger 17*7,5 et25 (de var stygge uansett)..

Du har 330mm settet? En fugl hvisket meg i øret at det settet gikk med 16" hjul på det, men den fuglen var vel full den da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar mye plass ja. Merkelig at du måtte slipe integrale8v / ELS Tuning. BBS RK sies jo å ha ganske god plass på innsiden, men dette kan også løses ved bruk av spacer tror jeg? Rett meg gjerne om jeg tar feil, nå har jeg ikke direkte vært i kontakt med disse Ksport sine. Jeg har brukt Brembo sine, og de er jo bittelitt "mindre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 330mm settet?

Er 330mm ja.
Merkelig at du måtte slipe integrale8v / ELS Tuning. BBS RK sies jo å ha ganske god plass på innsiden, men dette kan også løses ved bruk av spacer tror jeg?

Er RX eg har, felgene er allerede spacet bra ut for å få ned innpresset. Og det begynne å minke på plass i skjermen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...