Gå til innhold

m52b20 "missfire"++


Elliott
 Share

Anbefalte innlegg

Har helt siden jeg kjøpte bilen vært plaget med at den begynner å gå på 5 sylindere når den står på tomgang. Er ikke en bestemt sylinder som kutter, bilen har aldri gått noe bra heller på pådrag og når jeg ligger på ett bestemt trykk på gassen så blir det en plystre lyd av motor. Kommer også noe feilmelding om dårlig bensintrykk så byttet filter da jeg ikke viste når dette var sist gjort, da gikk motor-lampen av med en gang og bilen gikk som ett skudd! I 5 minutter så var det tilbake på det gamle, byttet filter igjen får å se om det var gått tett eller noe men da ble det ikke noe forskjell.

Har altså motor-lampe hele tiden og veldig plagsomt når man står i rushtrafikken at den begynner å gå på 4-5 sylindere.

Noen som har vært borti dette eller har noe peiling på hva det kan være? bensinpumpa?

-Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken sylinder er det som får feilmeldingen misfire?

Jeg tror det er coilen som har tatt kvelden, prøv å bytte den coilen på sylinderen som får misfire med en annen. Om den feilmeldingen flytter seg så er det den coilen du må bytte...

Jeg antar du har diagnoseutstyr da du skrev misfire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken sylinder er det som får feilmeldingen misfire?

Jeg tror det er coilen som har tatt kvelden, prøv å bytte den coilen på sylinderen som får misfire med en annen. Om den feilmeldingen flytter seg så er det den coilen du må bytte...

Jeg antar du har diagnoseutstyr da du skrev misfire?

Er ikke en bestemt sylinder som tuller, det var coil jeg tenkte første så har prøvd med ny coil på alle sylindere uten hell :(

Har tilgang på utstyr ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...