Gå til innhold

Min E87 118d M-Sport


Vanvik
 Share

Anbefalte innlegg

Har du rpøvd 8,5x19" foran med ET35?

Jeg hadde 8x18" et38 og det subbet når jeg kjørte på Nurburgring og Rudskogen...

Jeg har prøvd de på ja, gikk helt fint og kjøre med.

Nå har jeg jo ikke prøvd den på bane da, men må vel eventuelt gå ned på 225 fram, og m3 armer i forstillinga så det blir litt mere negativ camber :) har uansett siklet på de armene en stund nå.

Hvilke fjærer/dempere var det på din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tid for en update :)

har omsider fått lagt om til sommerdekk, flytta til skogs så måtte vente en god del lengre enn resten men ble da tilslutt, og må si at utsende på bilen nå med sommerhjula, blir jeg bare mere og mere fornøyd med.

Mangler bare noen små detaljer og litt lett toning nå, så er vi i mål :D

Litt bilder må en ha:

Felgene ble vokset inn med Swissvax Opaque, (voks for matt lakk for de som ikke vet dette), samt smurte inn dekk sider med svartstoff ifra meguiars.

tq612tydm5e90df2dot9.jpg

wzvpfkauh2e0urzq7gug.jpg

Alle hjulbuer fikk seg også en real shining, brukte pricbort og div børster til for arbeid:

fzw6vb3183rlkn4vxv3w.jpg

Og smurte også inn all plastikk med svartstoff etter tørk:

wwddlkcdn83xmn5oqemt.jpg

I samme slengen som jeg drev med dette, så tok jeg tjuv trikset til negativ camber, fjerna styrepinnen og justerte toppen av fjærbeina helt inn imot motor, har desverre ikke noe bilde av ferdig resultat av dette men:

qom2nyijtj627srkjvqh.jpg

Diverse bilder tatt i etterkant, skal få seg en photoshoot med speil refleks etterhvert, så det kommer bedre bilder :)

Noen kjappe inn og utenfor jobb: (også fått montert de sorte nyrene)

bh6ei3ul2f2bdd1m3cb9.jpg

qhdgv4gwpksot5exg2xg.jpg

qmuueaea966blmati8nm.jpg

mbtyy76lo2k7inwrlptc.jpg

ukgtsgjfs9t2opsdo2sl.jpg

6ujpadgo1v8r8ghrshx1.jpg

Og oppi gjørmehølet der jeg bor nå:

z0sardydyh8nbm1lxvy6.jpg

l8iawewmmkiz46l57iht.jpg

Videre planer er nå å få tatt en real polering/bilpleie når gjørma tørker opp, så skal bakfanger og sideskjørt lakkes opp pga steinsprut og klarlakk slipp bak.

Også ja, skal etter jeg har post'a denne updaten til posten, og hente pakka mi ifra TRF Performance, det gledes 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler meg nesten i hjel for at du bor i (gjørmehølet) skogen for tiden, for er det noe du er kjent for så er det å holde biler rene og pene til en vær tid! :lol::applause: dette veit jeg gjør vondt langt inn i ryggmargen din! :mrgreen:

Bilen har blitt meget tøff med de modifikasjonene du har gjort til nå, prikken over i`n blir TRF trimminga dette blir bra ! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler meg nesten i hjel for at du bor i (gjørmehølet) skogen for tiden, for er det noe du er kjent for så er det å holde biler rene og pene til en vær tid! :lol::applause: dette veit jeg gjør vondt langt inn i ryggmargen din! :mrgreen:

Bilen har blitt meget tøff med de modifikasjonene du har gjort til nå, prikken over i`n blir TRF trimminga dette blir bra ! 8)

Gjør vel du ja Paul 8)

Kan trygt si at det klikker som faen for meg påvei hjem om dagene ja, tæle, hull, gjørme og dritt overalt, tipper krøtter stier på savannene i afrika er bedre og kjøre på tilogmed :evil:

Heldigvis bare ca to uker igjenn med helvettesskapen nå, så tørker veien opp og blir ny grusa og nice :)

Men, kan trygt si at vaskebudsjettet mit blir totalsprengt inntil da ja, det blir det vel uansett da men :lol:

Må vel komme ned til deg og ta klett testen som du sa før jeg monterer trimminga, sånn at en har noe og sammenligne imot :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
bilen ser kjempe bra ut! :-)

hvilken dekk dimensjon bruker du? subber det?

Takk for det :)

Bak har jeg 265/30/19, og det funker fjell, subber ikke i det heletatt :)

MEN, fram er det på 235/35/19, og det blir akkurat hakket for stort, subber bittelitt i telehiv/ujevnheter hvis jeg ikker er forsiktig, men nye 215/35/19 dekk er bestillt og kommer muligens idag :D

(en ser også på bilder at det er mye mere profil fram, ikke akkurat fint)...

Da tror jeg det skal gå greit med senkeskålene også, for er bare helt i ytterkant av 235 dekket som tar i, pga bredden og høyden på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil du har Erlend :) synd det med gjørmehøle, hehe :P

Takk for det Ola :)

Er ikke helt opp på nivå med dere klett racing gutta for og si det sånn, men helt kurrant som brukis :)

Joda, gjørma gjør meg mildt sagt steikendes gal om dagene, men er ikke lenge igjenn nå heldigvis før veien tørker helt opp :) blir vasket en del for tiden ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kjekt med det ja :)

Så snart jeg synes 1'ern er som den skal være(som ikke er så lenge til anntar jeg), så blir det handla et e30 kaross her til og ha som "go bilen", satser på høy finish og en real sugis :) må ha noe og kaste penger på vettu 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...