Gå til innhold

Rart el problem på E39


sufii
 Share

Anbefalte innlegg

Hei dere der ute, har fått et rart elektrisk problem på min E39 523ia 1996 modell, og det er at når jeg kjører så kan plutselig flere feilmeldinger komme opp etter hverandre :? , om at lyspærer er gåen når de fungerer helt fint. Og blinklysene blinker i dobbel hastighet som om noen av pærene har gått, men det er ikke tilfellet, og andre ganger blinker de normalt.

Batteriet ble byttet for en måned siden toppen , så det kan ikke være problemet regner jeg med. :)

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lenge varsel om å sjekke tåkebaklyset hver gang jeg startet bilen, men fant aldri noe feil med det. Etterhvert kom det til også andre feil som at multifunksjonsknappene på rattet/fløyt/cruisecontroll ikke fungerte og airbaglampa lyste. Skifta tenningsbryteren og har siden ikke fått mere varsel på tåkelyset heller.

Det trenger jo ikke være tenningsbryteren i dette tilfellet, men dersom du ikke finner noe feil med pærene eller dårlig kontakt, så kan det jo være at tenningsbryteren begynner å svikte. Den er jo beryktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at jeg har problemer med tenningsbryteren, når jeg setter inn nøkkelen halveis så skal jeg likevel vri tenningen, men uten at den reagerer. Men når jeg setter inn nøkkelen helt inn så reagerer den riktig og starter. Kan det være problemet ? :)

- Hvor kan jeg få bestillt en slik en og hvordan byttes den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilles via BMW med hjelp av VIN nr, ta med deg vognkort inn.

Måten du kan bytte den på er å vri nøkkel på 1. hakk, stikke så en tynn metallstang inn i det hullet som er på kanten rett ved nøkkelhullet. Fikle litt så er det bare å dra ut hele tenningslåsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skille mellom "tenningsbryter" og "tenningslås". Tenningsbryteren kalles vel bakstykket på tenningslåsen.

Elektriske problemer kan forårsakes av tenningsbryteren.(eller altså bakstykket på tenningslåsen). Jeg vet jo ikke om det er denne som forårsaker dine problemer med blinklysene, men jeg bare tipset om det siden jeg hadde et lignende problem da min tenningsbryter var deffekt. Jeg ville nå først sjekke at der er skikkelig kontakt, og fjærne evt. rust på kontaktene i pæreholderne osv.

At du får vri rundt nøkkelen enda den ikke er stukket helt inn høres for meg mer ut som tenningslåsen ja. Men dette er det sikkert noen her som vet bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...