Gå til innhold

BMW 5-serie 520i 1997, kr 36k. REEL INFO om finn annonse!


jushekaggen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil begyne med og si at dette er ikke for og rakke ned på vedkommene som selger bilen, eller for og fortelle om opplevelsen jeg hadde når jeg tittet på denne bilen. Men for og hindre andre i og kanskje gjøre samme brøleren med, og kjøre i mangfoldige timer for og kjøpe bil.

For så og bli skikkelig skuffet når dere kommer.

Hvis det IKKE er lov og skrive slike topicer, slett denne. Jeg er ikke ute etter ubehag hvis noen føler seg krenket.

BMW 5-serie 520i XENON/KROK/SOLTAK++ 1997, 186 300 km, kr 36 530,-

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36522953

Denne annonsen viser ett eksemplarisk emne av en bil, som man rett og slett nesten ikke kan gi slipp på, og jeg vet at vedkommende som selger bilen blir nedringt, og får bud i eningen på bilen. Det såg jeg selv når jeg var der.

Men hvis det kan hjelpe noen her på forumet, SE BILEN før dere byr.

Jeg var Første person som ringte, og var nede og såg på den, jeg fant annonsen og duret 3,5 time i bil for og kjøpe.

Dette var jo for godt til og være sant. Trodde jeg.

Når jeg kom frem skulle jeg finne ut noe annet.

Jeg møtte en bil, med Meget slitt lakk, og flassete felger. Dette var første intrykket. noe som er greit nok på en billig bil.

Det jeg føler er viktig og informere om til andre som kjører langt og har tenkt seg denne, som ikke kommer frem i annonse og som han heller ikke sa til meg er:

- Ett stykke på 40/50 cm er skadet på kanalen. Han kan ikke redegjøre for hva som har skjedd eller hvilket arbeid som er gjort der, men det ser ikke bra ut. En fin blanding av sparkel og Tinn, og skikkelig dårlig lakk jobb og man ser det har vært noe grøvre der på høyre side.

- Bakluken går ikke opp, og det ligger fire vinterhjul i bagasjen.

- Man ser nesten rett i nettingen på setet fordi det er så hullete.

- Jeg kunne se antydning til en damm, under bunnpannen på bånndekselet ( usikker på hva det var)

- Det smalt i forstillingen når vi kjørte i en liten hump i sakte fart.

(dette er neppe bærekulen han nevner når du ringer, men noe mere)

- Felgene flasser og er ikke fine ( ikke bra dekk, gamle / utslitte)

- Det er en del rust bobler og vekst av det inne i tanklokk.

Dette er ikke for og rakke ned på vedkommende som sagt, men han ga ikke meg denne infoen når jeg dro nedover, og sa bilen var meget mye bedre enn hva som sto i annonse.

Hvis noen andre måtte kjøre lengre enn meg, og oppleve dette vil jeg tro de hadde blitt sure ( selv om slik kan skje) når de hadde kjørt så langt. Godt jeg hadde en God dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte en tilsvarende bil for noen uker siden til litt lavere pris - prisantydningen var lik.

Om man tror at en kan kjøpe en E39 i denne prisklassen og forventer å få en feilfri bil, så må man ta seg en realitysjekk. De fleste E39 ligger høyere i pris enn dette. Det gjelder samtidig å spørre de riktige spørsmålene når man tar kontakt med selger.

Forøvrig er det utrolig mange prutemakere som skal ha bil i denne prisklassen. Da jeg solgte min bil fikk jeg enormt mange tekstmeldinger med skambud på en allerede lavt priset bil - som ble solgt etter et par timer etter at annonsen kom på finn.no. E39 til denne prisen bør selges som reparasjonsobjekt, slik at man som selger ikke risikerer å havne i en tvist i etterkant av handelen.

Toyota Corolla fra samme periode koster jo nå mer enn en E39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig i det. Når man selger må man jo være ærlig ift hva man vet om salgsobjektet. Mitt poeng er at man må være klar over at man ikke får gull for gråstein.

Om man gjennomfører en grundig kontroll av en E39 i laveste prisklasse, så tror jeg at man etterhvert finner mange feil og mangler. I tillegg til dette så kan man ikke forvente at alle selgere er mekanikere og kan forklare alle eventuelle feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig i det. Når man selger må man jo være ærlig ift hva man vet om salgsobjektet. Mitt poeng er at man må være klar over at man ikke får gull for gråstein.

Om man gjennomfører en grundig kontroll av en E39 i laveste prisklasse, så tror jeg at man etterhvert finner mange feil og mangler. I tillegg til dette så kan man ikke forvente at alle selgere er mekanikere og kan forklare alle eventuelle feil.

jeg ser godt hva du mener her. absolutt.

Og jeg hadde ikke forventet at den var feilfri heller.

Men det forespeiler ingenting om dette i annonsen, og når jeg ringte han så spurte jeg om grunnleggende ting. slik som de fleste spør om.

Men han kan ikke og svare ærlig, men juger så folk heller blir skuffet, og er ikke interesert i og gå ned i pris når man står der etter og har blitt jugd til deg på tlf heller.

Da føler jeg bare at det er riktig av meg og informere andre om dette, så de kanskje slipper og kjøre en bomtur slik jeg gjorde i går.

Jeg bare mener, ett fører sete som ikke henger sammen nesten. Er ikke det verdt og nevne når jeg spør, '' Er bilen så strøken innvendig som det viser på bildene, eller er det noe og pirke på?''

Svaret jeg får er: Den er HELT fin, ikke noe og se i det heletatt.

håper du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser jo på bildene skaden på kanalen, rustbobler på bagasje , riper ol. gikk inn på annonsen før jeg så hva du skreiv.

Selvom bilder juger burde man studere di nøye før man kjører 3,5time.

Men for all del, bra du opplyser om det du erfarte, feks at fører stolen er slitt og bagasjen ikke går opp ser man ikke på bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser jo på bildene skaden på kanalen, rustbobler på bagasje , riper ol. gikk inn på annonsen før jeg så hva du skreiv.

Selvom bilder juger burde man studere di nøye før man kjører 3,5time.

Men for all del, bra du opplyser om det du erfarte, feks at fører stolen er slitt og bagasjen ikke går opp ser man ikke på bildene.

Jepp :)

jeg såg også den kanalen før jeg dro, den kan jeg ærlig si jeg ikke spurte noe om før jeg dro.

Men der er poenget mitt at han desverre ikke kan redegjøre for noe mer enn at han som hadde bilen før han har fikset det selv. noe man ser godt.

Hva skjuler seg mer bak der ? når man banker på kanalen ellers er det en hul fin lyd. men når man banker der, er det som og banke i en betongvegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...