Gå til innhold

Min E91 knaker i gummilister i dører/vinduer

le0n
 Share

Anbefalte innlegg

Holder på og klikke hver gang jeg bruker bilen nå, det knaker noe helt jæ***...

Visst eg tar ned vinduene 1 cm så kommer det betraklig, så misstenker at det er gummi rundt vindu som er synderen selv om eg har fått tips om at det er dørpakningene.

Uansett, har gått over alt av pakninger med multicleaner, vann og påført gummismøring (som den en bruker for at dørene ikkje skal fryse om vinteren). Det var etter tips feil, her måtte en til med silikonfri stift. Wurth sin gummifiks ble kjøpt inn, på nytt ømsomlig vasket og påført..

Nå er det værre en noensinne.... Flere som er plaget av dette problemet?

Har hørt at bmw har egen gummistift som visstnok skal være gruse greier, noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummilistene SKAL ALDRI påføres med noen form for smøring, dette står i håndbøkene som bilene blir levert med.

Du må rense alle listene med skikkelig avfetting og / eller sterk såpevann. Sørg for alt av smøring er borte. Tørk dem og la dem være tørre.

Om du forsatt får det samme problemet, må bilen inn hos bmw for enten

1. Bytte alle gummi listene

2. Renses av BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask ALLE listene dine med rødsprit. Lister i Bmw skal KUN vaskes / smøres med organisk olje. Raspolje eller olivenolje etc.etc... Regner med du har brukt silikon på de...Det må du få bort. Silikon "spiser" listene dine og ødelegger de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask ALLE listene dine med rødsprit. Lister i Bmw skal KUN vaskes / smøres med organisk olje. Raspolje eller olivenolje etc.etc... Regner med du har brukt silikon på de...Det må du få bort. Silikon "spiser" listene dine og ødelegger de.

EEEEEEH!!

Listene skal IKKE smøres inn i det hele tatt. Bekreftet av BMW og Bavaria. De skal være tørre, altså heeelt tørre. De skal ikke smøres inn med verken silikon eller andre middler som ikke inneholder silikon. Så fort disse smøres inn vil det ta kort tid før de knirker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde akkurat det samme på min E87 i fjorvinter og det knirket no jævlig. Vasket pakningene flere ganger med forskjellige anbefalte stoffer og det ble nesten helt bra. Merker bare veldig lite knirk når det er varmt ute noe som ikke er et problem her i norge.... De sa hos Bmw at allei modeller etter 1996 har pakninger som ikke skal smøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...