Gå til innhold

Ditec eller Swisswax???


e60530d
 Share

Anbefalte innlegg

Hva ville dere valgt av ditec behandling, eller en skikkelig Swiss Wax behandling?

Det er jo så klart stor forskjell på de 2 behandlingene, da ditec blir brent ned i lakken og skal holde i ca 3 år. Mens Swiss wax holder i max 18 mnd for den beste behandlingen, og rundt 4 til 8 mnd for de midt på treet. Noen som har erfaring med begge disse, og kan si hva de synes var best?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helt klart valgt Swisswax selv også.

Samboern min har kjøpt en bil nå som tidligere har blitt Ditec behandlet. Ble vel sist behandlet for ett år siden.

Nå er jeg nødt til å gå over den med clay og full behandling for å få den bra.

Ja det holder vel kanskje lenge, men er du glad i bilen din og liker å polere og "dulle" med den så går du heller for en skikkelig swisswax behandling.

(om du MÅ sette bort bilen til folk som skal gjøre det hadde jeg fortsatt valgt swisswax)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte jeg skulle ta en swiss wax behandling. Men tror jeg gjør det selv da. Skal invistere i en skikkelig poleringsmaskin. Men, så er det at jeg har svart bil, så hvis jeg skal bruke maskin, så skulle jeg hatt et nesten støvfritt rom, da det vises veldig godt i sola hvis den er maskinpolert og det har kommet veistøv eller annet på padden. Skulle hatt tilgang på en lakkboks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte jeg skulle ta en swiss wax behandling. Men tror jeg gjør det selv da. Skal invistere i en skikkelig poleringsmaskin. Men, så er det at jeg har svart bil, så hvis jeg skal bruke maskin, så skulle jeg hatt et nesten støvfritt rom, da det vises veldig godt i sola hvis den er maskinpolert og det har kommet veistøv eller annet på padden. Skulle hatt tilgang på en lakkboks :D

Det du tenker på når du sier at det vises på lakken handler svært sjeldent om gjenstander på paden. Det kalles skjoller (hologrammer eller kjørespor på "fagspråket"). Grunnen til at dette oppstår har sjeldent sammenheng med ting og tang på padden, da dette stort sett kun fører til enkle riper.

Grunnen til at det oppstår er stort sett de grove slipemidlene som er i veldig mange produkter, og lar seg stort sett enkelt fjerne med riktig kombinasjon av produkt og pad.

Hologrammer oppstår også gjerne ved feil bruk av maskin, så vær obs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte jeg skulle ta en swiss wax behandling. Men tror jeg gjør det selv da. Skal invistere i en skikkelig poleringsmaskin. Men, så er det at jeg har svart bil, så hvis jeg skal bruke maskin, så skulle jeg hatt et nesten støvfritt rom, da det vises veldig godt i sola hvis den er maskinpolert og det har kommet veistøv eller annet på padden. Skulle hatt tilgang på en lakkboks :D

Det du tenker på når du sier at det vises på lakken handler svært sjeldent om gjenstander på paden. Det kalles skjoller (hologrammer eller kjørespor på "fagspråket"). Grunnen til at dette oppstår har sjeldent sammenheng med ting og tang på padden, da dette stort sett kun fører til enkle riper.

Grunnen til at det oppstår er stort sett de grove slipemidlene som er i veldig mange produkter, og lar seg stort sett enkelt fjerne med riktig kombinasjon av produkt og pad.

Hologrammer oppstår også gjerne ved feil bruk av maskin, så vær obs!

Tenkte jeg skulle gjøre det for hånd og legge godt med tid i arbeidet. Har polert mye biler oppigjennom årene, men aldri en helt svart bil. Har bestilt en del produkter fra swisswax bla cleaner fluid og cleaner fluid medium for å ta små riper og det det er litt matt sånn som nede på skjørtet. Og så har jeg kjøpt Swissvax Blau-Weiss™ (for BMW lakk) 200 ml for resten av bilen, pluss div annet småsnacks :) skal legge ut bilder av før og etter resultat når jeg er ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte jeg skulle ta en swiss wax behandling. Men tror jeg gjør det selv da. Skal invistere i en skikkelig poleringsmaskin. Men, så er det at jeg har svart bil, så hvis jeg skal bruke maskin, så skulle jeg hatt et nesten støvfritt rom, da det vises veldig godt i sola hvis den er maskinpolert og det har kommet veistøv eller annet på padden. Skulle hatt tilgang på en lakkboks :D

Det du tenker på når du sier at det vises på lakken handler svært sjeldent om gjenstander på paden. Det kalles skjoller (hologrammer eller kjørespor på "fagspråket"). Grunnen til at dette oppstår har sjeldent sammenheng med ting og tang på padden, da dette stort sett kun fører til enkle riper.

Grunnen til at det oppstår er stort sett de grove slipemidlene som er i veldig mange produkter, og lar seg stort sett enkelt fjerne med riktig kombinasjon av produkt og pad.

Hologrammer oppstår også gjerne ved feil bruk av maskin, så vær obs!

Tenkte jeg skulle gjøre det for hånd og legge godt med tid i arbeidet. Har polert mye biler oppigjennom årene, men aldri en helt svart bil. Har bestilt en del produkter fra swisswax bla cleaner fluid og cleaner fluid medium for å ta små riper og det det er litt matt sånn som nede på skjørtet. Og så har jeg kjøpt Swissvax Blau-Weiss™ (for BMW lakk) 200 ml for resten av bilen, pluss div annet småsnacks :) skal legge ut bilder av før og etter resultat når jeg er ferdig :)

Jeg kan forsikre deg om at riper og defekter i lakken med stor sannsynelighet ikke forsvinner om du polerer for hånd, maskin er veien å gå, punktum :P

Du klarer ikke å oppnå noe i nærheten av den varmeutviklingen som en maskin gjør, og dette er en viktig ingrediens i poleringen. Samt hastighet og moment, som igjen maskinen gjør 1000 ganger bedre enn hva hånden presterer. Så mitt tips er å bruke maskin, men bruk god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...