Gå til innhold

Min første BMW og et par spm- rundt dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Snart får jeg overtatt en firmabil (via Leaseplan) av typen 2011 BMW 316d touring 2.0 115 hk manuellgir og har et par spørsmål rundt dette.

1) Hvilke vinterhjul anbefaler dere til denne BMW-en?

2) Når det gjelder hestekreftene på denne modellen, er de "nedtrimma" for å tilpasse norske avgiftssystemer e.l.? Hvis ja, kan evt. motoreffekten modifiseres og oppregulert hestekreftene tilbake til det bilen er "ment for".

3) Hvor kan jeg finne tilbehør som solbrilleholder og mobilholder for Samsung galaxy S2 for denne BMW-en?

Skrevet

Jeg hadde en E91 2007 320d M-sport sist vinter. Den kjøpte jeg Continental Conti Ice Contact piggdekk på og monterte på de orginale 17" m-sport hjula. Kjørte dimensjonen 225.45 rundt om, og kan med handa på hjertet si at det var KNALL og kjøre på. Sesongen før det kjørte jeg med 16" piggfridekk, og det var et mareritt rett og slett (kom nok litt av at det var dårlige dekk også).

Det kommer kanskje litt an på kjøremønster på vinterstid, og om du evt har behov for pigg. Jeg har røvd flere gode piggfridekk i flere prisklasser, på forskjellige biler, men må si at piggene gir den lille ekstra trygge følelsen, samt at de selvfølgelig funker litt bedre på blankisen.

SIkkert mye forskjellige meninger om dette, men her i alle fall min mening!

Velkommen til forumet forresten :)

Skrevet
Jeg hadde en E91 2007 320d M-sport sist vinter. Den kjøpte jeg Continental Conti Ice Contact piggdekk på og monterte på de orginale 17" m-sport hjula. Kjørte dimensjonen 225.45 rundt om, og kan med handa på hjertet si at det var KNALL og kjøre på. Sesongen før det kjørte jeg med 16" piggfridekk, og det var et mareritt rett og slett (kom nok litt av at det var dårlige dekk også).

Det kommer kanskje litt an på kjøremønster på vinterstid, og om du evt har behov for pigg. Jeg har røvd flere gode piggfridekk i flere prisklasser, på forskjellige biler, men må si at piggene gir den lille ekstra trygge følelsen, samt at de selvfølgelig funker litt bedre på blankisen.

SIkkert mye forskjellige meninger om dette, men her i alle fall min mening!

Velkommen til forumet forresten :)

Takk for fyldig svar.

Piggdekk er nok uaktuelt ettersom det er kun piggfritt som gjelder i leasingavtalen. Men hvis du (eller noen andre) kan liste opp et par gode piggfri vinterdekk, så hadde det vært til stor hjelp.

Skrevet

Skjønner!

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for testvinneren, eller noen av de første, for piggfridekk når det kommer ny test til sesongen 12/13.. Da vet du at du i utgangspunktet har det beste dekket! :) Jeg mener at vinterdekk skal man ikke spare på.. Da kan man heller kjøpe litt billigere sommerdekk i stedet!

• 1 month later...
Skrevet

Da har jeg mottatt BMW-en og har satt på vinterdekk ettersom jeg skal nordover en tur.

Jeg har fått på et par uoriginale bildekk som dessverre ble forhåndsvalgt, så jeg får slite de ut slik at jeg evt. kan velge nye vinterdekk selv.

Hvilke dimensjoner (bredde og felgstørrelse) vil dere anbefale? Er det slik at brede dekk er bedre på is/snø mens smalere er bedre på slaps og våt vei? Piggfri only.

Jeg har en BMW Touring 2011 og kjører rundt omkring i Oslo, Akershus, Vestfold og østfold.

Skrevet

316d med 115hk er normal versjonen.

Dersom du har 16" vinterhjul er 205/55/16 rett dim, mens på 17" er 225/45/17 dimmen jeg ville valgt.

Skrevet
316d med 115hk er normal versjonen.

Dersom du har 16" vinterhjul er 205/55/16 rett dim, mens på 17" er 225/45/17 dimmen jeg ville valgt.

OK det er meget mottatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...