Vidar.Fosse Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Hei. Når jeg kjøpte bilen min skulle det være montert ny clutch på den. Jeg har nå kjørt bilen 20000 og kan se ut som clutchen er utslitt. Fordi - når jeg kjørte til jobb idag begynte den og slippe i motebakker når jeg gir gass. Jeg slurer ikke mye på clutch når jeg skal løyse den så suns det er utrolig at den allerede skal være slitt. Bilen er og chippet og det har vel noe med saken og gjøre?! Så, er det noen mulighet for at clutchen kan være feil innstilt når den ble montert? Går det ann og stille clutchen eller må den byttes? Og ca hva vil dette koste meg? Takker for svar! Vidar
Svendis Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Nå står det ikke hvilken modell du har, men du har trolig en SAC clutch. (Self Adjusting Clutch) Noen nye kommer ferdig spent opp og låst, andre ikke. Da trengs det spesialverktøy. De som er ferdig spent opp og låst må monteres FØR låsen taes av. Det er der mange dummer seg ut. Det kan jo være et tips..
Vidar.Fosse Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2012 Nå står det ikke hvilken modell du har, men du har trolig en SAC clutch. (Self Adjusting Clutch) Noen nye kommer ferdig spent opp og låst, andre ikke. Da trengs det spesialverktøy. De som er ferdig spent opp og låst må monteres FØR låsen taes av.Det er der mange dummer seg ut. Det kan jo være et tips.. Takker! Er en 99mod e46 jeg har og ja, det kan nok stemme det at det er en sac clutch som du nevner. Har nå levert bilen inn på verksted og fått skiftet clutchen, for det var ingenting og gjøre med det når den var slitt. Grunnen til at den var utslitt etter så kort tid var for at svinghjulet var blitt polert opp gjennom tiden og dette gjorde at clutchen glapp på det - ble jeg fortalt fra verkstedet
LarsBMW Skrevet Oktober 3, 2012 Skrevet Oktober 3, 2012 Chip trimmen kan gi moment nok til at orginal clutchen sliter litt også, spes om svinghjulet ikke er pusset og svinghjul og trykkplate ikke ble avfettet før montering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå