Thundercoil Skrevet August 17, 2012 Skrevet August 17, 2012 Noen som har en formening om hva dette kan være? Det kan være det bare er svingarmsforingen på høyre side bak, Den som går opp i karosseriet. Vet den er sliten og har akkurat fått nye i posten til begge sider bak. Noen ganger når jeg rygger over en kneik, eller kjører over litt humper i lav hastighet, hører jeg et bra klunk der bak. Hører også høylytt metallrassling fra samme "bakjul" ved humper, ujevnt vei og på brosten er det helt jævlig! Høres ut som det henger en stor fastnøkkel i et tau fra bakdemperen, som slår mot stag og bærearmer. Hele sentrum hører meg sikkert når jeg cruiser igjennom i 20km/t. Hehehe. Men denne lyden høres helt annerledes ut. Den kommer i lav hastighet, type når du kjører på en parkering, fergekø, inn til huset etc. Lyden kommer med engang du trykker inn bremsepedalen, uansett om du triller i fri, eller har den i gir osv. Hvis jeg skal beskrive et lydbilde på klakkingen, ser jeg for meg at bremseskiven blir slått inntil navet, hver gang calipteren kniper sammen. Noen som har vært borti lignende eller har noen tips? Evt. symptomer dere fikk ved slitt/gåen svingarmsforing? Setter stor pris på svar. Fikk forresten en utdannet mekaniker til å se på foringene bak, og han sa han kun fant slitt svingarmsforing høyre side bak. Denne lyden med bremsing kom ca. en uke etterpå, og det var kanskje en måned siden maks mekanikkeren så på den. Så vet ikke hvor fort foringen går fra slitt til helt gåen, og hva som skjer når den evt. er gåen.
FredrikWake Skrevet August 17, 2012 Skrevet August 17, 2012 Kan være drivknutene som er ødelagte Har dette på min, og klunker godt i lave hastigheter, i fri og i gir. Klunking kjennes i HELE bakstillingen, så er ikke alltid like lett å lokalisere hva det er. Prøv å rikle på drivakslene side til side.
Thundercoil Skrevet August 21, 2012 Forfatter Skrevet August 21, 2012 takker for tips! Skal ta bilen inn på bukken en av dagene nå. Slik det virker for meg, kommer alle lydene fra området rundt høyre bakhjul. Kommer med oppdatering når jeg har byttet foringene og tatt en titt, prøvekjørt etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå