LarsBMW Skrevet August 18, 2012 Share Skrevet August 18, 2012 Hva tror dere dette er? Lyden kommer når man holder jevn gass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet August 19, 2012 Forfatter Share Skrevet August 19, 2012 Ingen som kjenner igjen lyden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet August 19, 2012 Share Skrevet August 19, 2012 Er nok stygt redd for at dette er lyden av rådebank.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet August 19, 2012 Share Skrevet August 19, 2012 Rådebank høres jo somregel best under belastning av motoren (fullgass) Syns denne lyden var litt mer "skranglete" også. Rådebank er jo veldig bestemte bank. Tenkte først på registerkjede når jeg hørte lyden, men er jo vanskelig og si utifra en film da. Er det noen forsjell på lyden når motor er varm eller kald? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet August 19, 2012 Forfatter Share Skrevet August 19, 2012 Det glemte jeg å nevne. Kun varm. Kjedet kjentes tight ut når jeg overhalte vanos for 3 mnd siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet August 19, 2012 Forfatter Share Skrevet August 19, 2012 Får høre på den med stetoskopet da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet August 19, 2012 Share Skrevet August 19, 2012 Rådebank høres jo somregel best under belastning av motoren (fullgass) Syns denne lyden var litt mer "skranglete" også. Rådebank er jo veldig bestemte bank. Tenkte først på registerkjede når jeg hørte lyden, men er jo vanskelig og si utifra en film da. Er det noen forsjell på lyden når motor er varm eller kald? Hmmm rådebank høres best ved varm motor og litt gasspådrag slik som her.. ved kald motor KAN lyden være fraværende, kommer an på hvor lenge du har kjørt slik. Dette er garantert rådebank. Ett par eksempler Rådebank: Og kjede: Var ikke lett å finne en representativ video fra kjede, men det høres mer ut som knurring i stedet for banking om du skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet August 19, 2012 Forfatter Share Skrevet August 19, 2012 Ekkel den kjedelyden Tror det er rådebank i min selv også. Tidlig stadie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet August 20, 2012 Share Skrevet August 20, 2012 Hmmm rådebank høres best ved varm motor og litt gasspådrag slik som her.. ved kald motor KAN lyden være fraværende, kommer an på hvor lenge du har kjørt slik. Dette er garantert rådebank. Ett par eksempler Rådebank: Og kjede: Var ikke lett å finne en representativ video fra kjede, men det høres mer ut som knurring i stedet for banking om du skjønner. Forsåvidt enig i det, spesielt når lyden bare er ved varm motor. Men hørte ikke lyden noe serlig ved mye gasspådrag og min erfaring er at det er da det høres best, men er jo mulig motorlyden bare overdøvet bankingen i filmen. Den gangen jeg fikk rådebank kom det det veldig plutselig, det banket på tomgang fra første gang jeg hørte lyden også på kald motor. Det var også veldig kraftige bank, som om noen slo på blokka med en hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stuffy92 Skrevet August 20, 2012 Share Skrevet August 20, 2012 Jeg regner med at det er kjede:) høres mer ut som det, det er min mening:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet August 21, 2012 Forfatter Share Skrevet August 21, 2012 Lyden forsvinner ved mye gasspådrag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet August 21, 2012 Share Skrevet August 21, 2012 Det der er rådebank. Register er det ikke da det har så å si lik motstand hele veien og denne lyden kommer og går litt. Lyden kommer ved svak til høy belastningn, det vil si både med gass og motorbrems.. Edit; er jo egentlig bare å plukke av bånnpanna og få det bekreftet/avkreftet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Har kjørt en god stund med denne lyden nå. Den begynner å bli noe mer markant. Tror det kommer fra kjedet. Høres ut som den er fra det området, litt lenger ned enn vanos. Har fått flere problemer med motoren også. Ingen komp syl. 5. 90% sylinderlekkasje. 35% lekkasje på sylinder 4. Ryker fra peilepinnen og surkler i bunnpanna når man setter trykkluft i sylinderen. Er vel snart over og ut for denne maskinisten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 Jepp, ventet på en oppdatering her. Rådebanken har sikkert herpa motoren din så mye at det ikke svarer seg å reparere lenger. Lureste nå er å finne en ny motor.. evt oppgradere til m52b28 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Blir skift her ja. Nr 2 på denne bilen på ett år. Tror ikke det er rådebank. Hadde jeg Kjørt så lenge med rådebank hadde det ikke vært lagerskål igjen og bare banka nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå