Gå til innhold

Ulyd M52B20 VIDEO

LarsBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Rådebank høres jo somregel best under belastning av motoren (fullgass) Syns denne lyden var litt mer "skranglete" også. Rådebank er jo veldig bestemte bank. Tenkte først på registerkjede når jeg hørte lyden, men er jo vanskelig og si utifra en film da.

Er det noen forsjell på lyden når motor er varm eller kald?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådebank høres jo somregel best under belastning av motoren (fullgass) Syns denne lyden var litt mer "skranglete" også. Rådebank er jo veldig bestemte bank. Tenkte først på registerkjede når jeg hørte lyden, men er jo vanskelig og si utifra en film da.

Er det noen forsjell på lyden når motor er varm eller kald?

Hmmm rådebank høres best ved varm motor og litt gasspådrag slik som her.. ved kald motor KAN lyden være fraværende, kommer an på hvor lenge du har kjørt slik. Dette er garantert rådebank.

Ett par eksempler Rådebank:

Og kjede:

Var ikke lett å finne en representativ video fra kjede, men det høres mer ut som knurring i stedet for banking om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm rådebank høres best ved varm motor og litt gasspådrag slik som her.. ved kald motor KAN lyden være fraværende, kommer an på hvor lenge du har kjørt slik. Dette er garantert rådebank.

Ett par eksempler Rådebank:

Og kjede:

Var ikke lett å finne en representativ video fra kjede, men det høres mer ut som knurring i stedet for banking om du skjønner.

Forsåvidt enig i det, spesielt når lyden bare er ved varm motor. Men hørte ikke lyden noe serlig ved mye gasspådrag og min erfaring er at det er da det høres best, men er jo mulig motorlyden bare overdøvet bankingen i filmen.

Den gangen jeg fikk rådebank kom det det veldig plutselig, det banket på tomgang fra første gang jeg hørte lyden også på kald motor. Det var også veldig kraftige bank, som om noen slo på blokka med en hammer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er rådebank.

Register er det ikke da det har så å si lik motstand hele veien og denne lyden kommer og går litt.

Lyden kommer ved svak til høy belastningn, det vil si både med gass og motorbrems..

Edit; er jo egentlig bare å plukke av bånnpanna og få det bekreftet/avkreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har kjørt en god stund med denne lyden nå. Den begynner å bli noe mer markant. Tror det kommer fra kjedet. Høres ut som den er fra det området, litt lenger ned enn vanos.

Har fått flere problemer med motoren også. Ingen komp syl. 5. 90% sylinderlekkasje. 35% lekkasje på sylinder 4. Ryker fra peilepinnen og surkler i bunnpanna når man setter trykkluft i sylinderen.

Er vel snart over og ut for denne maskinisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...