Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Motoren er en 1.8 liters N42/B18 Valvetronic.

Startmotor fungerer, og den får bensin (målt trykk i fuel rail, og lukter fra eksos)

Den tenner "litt" enkelte ganger, men klarer ikke å starte.

Noen som har vært borti noe lignende?

Byttet Veivakselsensor for 6 mnd siden, men denne var fra Febi, og ikke orginal BMW.

Er disse virkelig så dårlige at den kan ha tatt kvelden allerede?

Får ingen feilmeldinger når jeg sjekker med Inpa...

Skrevet

Skjer dette kun av og til?

Jeg husker jeg hadde problemer med min bil i kulden..

bensinpumpa funket, men det var et relee i hanskerommet som ga strøm til pumpa som var utslitt..

det er litt søkt å foreslå det, men det kan jo være kun et relee som gjør at bensinpumpa di ikke får strøm.

Få sjekket pumpa ved å gi strøm direkte til pumpa, og så ved å gi strøm via releet.

Skrevet

Den har vært noe vanskelig å starte tidligere, men nå starter den ikke i det hele tatt. Bensinpumpa fungerer, da den gir trykk i bensinsystemet når jeg prøver å starte. Har målt på fuelrailen.

Skrevet
Skjer dette kun av og til?

Jeg husker jeg hadde problemer med min bil i kulden..

bensinpumpa funket, men det var et relee i hanskerommet som ga strøm til pumpa som var utslitt..

det er litt søkt å foreslå det, men det kan jo være kun et relee som gjør at bensinpumpa di ikke får strøm.

Få sjekket pumpa ved å gi strøm direkte til pumpa, og så ved å gi strøm via releet.

Hvor eksakt sitter dette releet? Kan jo være vært å bytte for å ha prøvd...

Skrevet

Da er bensinpumpe releet byttet uten bedring. 131.- for en ny så det var ikke en dyr kontroll alikevel. Pumpa er hørbar, når det lager trykk i systemet, samt at det lukter veldig bensin ut av eksosen. Så jeg tør å konkludere med at den får bensin. Veivaksel sensor blir det neste, håpet på å slippe å ta av innsuget..

Skrevet

Har du sjekket om det er gnist på alle pluggene evt tilstand på pluggene. Utseende på pluggene kan si ganske mye om tilstanden på motoren. Coilene kan ryke helt plutselig, skjedde nettopp på min ti.

mvh

Tore

Skrevet
Har du sjekket om det er gnist på alle pluggene evt tilstand på pluggene. Utseende på pluggene kan si ganske mye om tilstanden på motoren. Coilene kan ryke helt plutselig, skjedde nettopp på min ti.

mvh

Tore

Jeg får ta en sjekk av plugger, men det er vanskelig å få sjekket om den gnister siden coilene sitter rett på pluggene, og den kabelen er vel bare et par cm pr coil.

Skrevet

Uansett ville jeg sjekket det billigste først :) start med plugger, så coiler og veivakselsensor.

Blir litt søkt å gjette, men håper du finner det ut snart. Lite koselig å ha en død bil..

Skrevet

Ingen tenning på pluggene. Alle var våte av bensin også. Da er det tydligvis et eller annet som ikke sender tenningssignal. Savner virkelig forgasser motor med mekanisk tenningsfordeler...

Skrevet

tror at grunnen til at de var våte av bensin er kun fordi du har kinnet motoren og prøvd å starte lenge uten gnist, mens pumpa har mata på med bensin.. tviler på at akkurat det er så farlig.. men rart at du ikke fikk opp noe på diagnosetest da? eller har du hatt den inne på test?

Skrevet

Ligger ingen feilkoder i minnet lest med BMW Inpa. Får jo ikke akkurat kjørt den til et verksted med DIS når den ikke starter ...

Skrevet

Hadde nok prøvd å bytte veivsensoren til en orginal da. blien får ikke tenning hvis den ikke får signal fra denne. Kan jo være grunnen til at coilene ikke gir strøm.

Skrevet

Da er veivakselsensor i hus og demontering av innsug for å bytte venter. Litt av en skitjobb på denne motoren. Får håpe dette er feilen...

Skrevet

Hei, hei!

Håper du finner ut av dette.

Jeg har også en 316Ti som plutselig ikke ville starte, feilen hos meg er utslitte/knekte børster på dynamoen. Dersom dynamoen ikke gir ladespenning vil ikke motoren starte.

Alt ser normalt ut ellers, man kan "kinne" batteriet flatt uten at den starter. Jeg har nok i de siste dagene fått enkelte varsler om noe var galt med ladingen, under kjøring så stoppet motoren i korte øyeblikk og samtidig lyste batterilampa i dashbordet.

Har nå fått bestilt ny regulator m/børster, skulle få den i slutten av neste uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...