a4driver Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Motoren er en 1.8 liters N42/B18 Valvetronic. Startmotor fungerer, og den får bensin (målt trykk i fuel rail, og lukter fra eksos) Den tenner "litt" enkelte ganger, men klarer ikke å starte. Noen som har vært borti noe lignende? Byttet Veivakselsensor for 6 mnd siden, men denne var fra Febi, og ikke orginal BMW. Er disse virkelig så dårlige at den kan ha tatt kvelden allerede? Får ingen feilmeldinger når jeg sjekker med Inpa...
Madde Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Skjer dette kun av og til? Jeg husker jeg hadde problemer med min bil i kulden.. bensinpumpa funket, men det var et relee i hanskerommet som ga strøm til pumpa som var utslitt.. det er litt søkt å foreslå det, men det kan jo være kun et relee som gjør at bensinpumpa di ikke får strøm. Få sjekket pumpa ved å gi strøm direkte til pumpa, og så ved å gi strøm via releet.
a4driver Skrevet August 20, 2012 Forfatter Skrevet August 20, 2012 Den har vært noe vanskelig å starte tidligere, men nå starter den ikke i det hele tatt. Bensinpumpa fungerer, da den gir trykk i bensinsystemet når jeg prøver å starte. Har målt på fuelrailen.
a4driver Skrevet August 20, 2012 Forfatter Skrevet August 20, 2012 Skjer dette kun av og til?Jeg husker jeg hadde problemer med min bil i kulden.. bensinpumpa funket, men det var et relee i hanskerommet som ga strøm til pumpa som var utslitt.. det er litt søkt å foreslå det, men det kan jo være kun et relee som gjør at bensinpumpa di ikke får strøm. Få sjekket pumpa ved å gi strøm direkte til pumpa, og så ved å gi strøm via releet. Hvor eksakt sitter dette releet? Kan jo være vært å bytte for å ha prøvd...
a4driver Skrevet August 20, 2012 Forfatter Skrevet August 20, 2012 Da er bensinpumpe releet byttet uten bedring. 131.- for en ny så det var ikke en dyr kontroll alikevel. Pumpa er hørbar, når det lager trykk i systemet, samt at det lukter veldig bensin ut av eksosen. Så jeg tør å konkludere med at den får bensin. Veivaksel sensor blir det neste, håpet på å slippe å ta av innsuget..
Tore Kn Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Har du sjekket om det er gnist på alle pluggene evt tilstand på pluggene. Utseende på pluggene kan si ganske mye om tilstanden på motoren. Coilene kan ryke helt plutselig, skjedde nettopp på min ti. mvh Tore
a4driver Skrevet August 20, 2012 Forfatter Skrevet August 20, 2012 Har du sjekket om det er gnist på alle pluggene evt tilstand på pluggene. Utseende på pluggene kan si ganske mye om tilstanden på motoren. Coilene kan ryke helt plutselig, skjedde nettopp på min ti.mvh Tore Jeg får ta en sjekk av plugger, men det er vanskelig å få sjekket om den gnister siden coilene sitter rett på pluggene, og den kabelen er vel bare et par cm pr coil.
Madde Skrevet August 21, 2012 Skrevet August 21, 2012 Uansett ville jeg sjekket det billigste først start med plugger, så coiler og veivakselsensor. Blir litt søkt å gjette, men håper du finner det ut snart. Lite koselig å ha en død bil..
a4driver Skrevet August 21, 2012 Forfatter Skrevet August 21, 2012 Ingen tenning på pluggene. Alle var våte av bensin også. Da er det tydligvis et eller annet som ikke sender tenningssignal. Savner virkelig forgasser motor med mekanisk tenningsfordeler...
Madde Skrevet August 21, 2012 Skrevet August 21, 2012 tror at grunnen til at de var våte av bensin er kun fordi du har kinnet motoren og prøvd å starte lenge uten gnist, mens pumpa har mata på med bensin.. tviler på at akkurat det er så farlig.. men rart at du ikke fikk opp noe på diagnosetest da? eller har du hatt den inne på test?
a4driver Skrevet August 21, 2012 Forfatter Skrevet August 21, 2012 Ligger ingen feilkoder i minnet lest med BMW Inpa. Får jo ikke akkurat kjørt den til et verksted med DIS når den ikke starter ...
Madde Skrevet August 22, 2012 Skrevet August 22, 2012 Hadde nok prøvd å bytte veivsensoren til en orginal da. blien får ikke tenning hvis den ikke får signal fra denne. Kan jo være grunnen til at coilene ikke gir strøm.
a4driver Skrevet August 25, 2012 Forfatter Skrevet August 25, 2012 Da er veivakselsensor i hus og demontering av innsug for å bytte venter. Litt av en skitjobb på denne motoren. Får håpe dette er feilen...
Tore Kn Skrevet August 25, 2012 Skrevet August 25, 2012 Hei, hei! Håper du finner ut av dette. Jeg har også en 316Ti som plutselig ikke ville starte, feilen hos meg er utslitte/knekte børster på dynamoen. Dersom dynamoen ikke gir ladespenning vil ikke motoren starte. Alt ser normalt ut ellers, man kan "kinne" batteriet flatt uten at den starter. Jeg har nok i de siste dagene fått enkelte varsler om noe var galt med ladingen, under kjøring så stoppet motoren i korte øyeblikk og samtidig lyste batterilampa i dashbordet. Har nå fått bestilt ny regulator m/børster, skulle få den i slutten av neste uke.
Madde Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Håper du finner ut hva som er problemet gi gjerne tilbakemelding om hva som var galt og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå