Gå til innhold

Hydraulisk brekk e30. Skal montere trykk ventilen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jobber med og få klart e30 for siste del av sesongen, og står igjen div småting.

Det hydrauliske handbrekket var montert av forgje eiger på bilen, og klarer så vidt og låse bakdekka (klarer det vel egentli ikkje om du tar i som du skal) Og eit problem med at når eg drar i brekket, blir pedalen hard og går "tilbake". Og dette motsatt når eg trykker på pedalen så blir brekket spent motsatt vei. Så fant fort ut at eg trengte ein sån ventil til og holde trykket vekke fra kvar krets, en veis ventil om eg har forstått dette rikti?:) La ved eit bilde av denne ventilen, blå og liten rund dings.:)

Fant tegning til korleis denne skulle kobles opp, men forstod meg ikkje heilt på dette, og er redd dette er til ein bil med eit annet bremse system..

På bilen er det bare tatt vekk bremserøyrene som går bak til bremsene fra pedal trykket. Og erstatta med kun trykk fra brekket. Så pedal brems er kun framme enklere sakt..

Noen som har hatt samme problemet med sin e30? Og evt korleis må eg koble opp denne ventilen for og kunne bruke begge deler samtidig? Og evt kvifor det ikkje er nok trykk bak fra brekket? Er ikkje K-sport bremser, men er oppgradert og skal lett klare låse dekkene med dei som står på no egentli..

Takker masse for svar!:-)

uv20m8vp9zggjlc2nptg.jpg

Skrevet

Takker for bilde. men dette er vel om ein skal ha mulighet med brems på pedal bak samtidig som brekk funksjon. Eg har jo kun brekk som bakbrems, pedal brems er kun framme om du skjønner..

Begynner og lure på om eg ikkje trenger ein sån ventil som dette.. At eg trenger en annen funksjons ventil? og tanken på og lage til egen bremseveske beholder til brekket frister meir og meir.. Men hadde vert greit og få til det alle andre får til her inne, og enkelt koble opp hyd. brekk uten noen problemer..

Ingen som har noko formeining om kva som er koblet feil når pedal blir hard ved brekking, og motsatt?:-/

Mvh Bjarte:-)

Skrevet

Hvorfor skal du trykke på pedalen i mens du drar i brekket da? Spiller jo ingen rolle hvordan pedalen er

Hvis du ikke klarer å låse så har du for dårlig cylinder eller dårlige klosser.

Se tråden om bilen min, jeg har hyd brekk. Det funker so bare pokker slil jeg har lakt det opp. Eneste jeg skal endre på er å bytte ut rør med stålomspunnen slange.

• 4 weeks later...
Skrevet

Kunne vert noe galt med calipper evt, men klosser og skiver er flett nye..

Grunnen til brekking (bak bremsing) mens ein bremser på pedal (frambremsene) er fks inn i ein sving der ein vil kunne bremse ned farten samtidig som ein holder stabil sidelengs med bakdelen, og for å sleppa dobbel pedal arbeid. (brems og gass på ein fot) som eg ikkje er så flink til.. Har derfor handla inn eit til brekk som skal på frambremsene. Ofte når ein kjem inn mot ein sving i 150 km/t og hiver den ut i sladd, vil ein kunne justere farten med frambremsene og fortsatt kunne clutche som ein helt for og holde bakdelen best mulig sidelengs.. Litt tidligt og skrive så tung, enklere og vise i virkligheten eller se på drifting;-)

No har eg fått tank til brekkene, og skal koble utenom bremsesystemet, så håper eg problemet med hard pedal og det blir i orden.

Takker for svar:-) Mvh Bjarte

Skrevet

Neidå du "missforstår" riktig:) Retta litt her oppe på 2 ord, var trøtt den morgenden:-)

Men må innrømma at det er som "å ha smør på flesk" som folk seie.;)

imc09ndlvw26t8ltao9y.png

wwk562oj6rt6ucb1gymp.jpg

Om ikkje det hjelper med egen tank, bytter eg til større bremser før neste sesong:p

Men wisefab står før på listo..:-/

Ellers ville nok denna gjort susen:)

9rzm46o82qjog0cy5n40.jpg

Skrevet

Det der har jeg VELDIG lite tru på fungerer i praksis :P

Her har du en onboard film når jeg bruker mitt hydraulisk brekk, som eg kobla på den orginale spaken. Helt enkelt bare legge linja inn via brekket, men jeg prøver å la vere å bruke bremsen samtidig som jeg brekker. Jeg har gjort det, og det låser seg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...