Gå til innhold

Stroke m50b25 til m50b30 turbo - Spørsmål..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å stroke en m50b25 til b30

Oppsett jeg har tenkt, her er det bare å komme med innspill å rette meg viss noe er feil:

3 liter veiv 89,6mm

H-Råder 135mm

Smidde wiseco 84mm stempler

Toppen vill kansje få kvassere kammer - men kansje ikke vist det koster mer enn det smaker

Eller bruke innsugskam på eksos siden, hvordan skal den stå da i tilfelle?

plane topp å blokk

cooperring pakning

nytt register, kan standard register brukes på dette oppsett? Samme tannhjul på 3l veiven?

alt nytt av pakninger å div til motor.

kansje montere stødgørdel for extra sikkehet - kan denne brukes med denne veiva?

840cc dyser

Precision CEA HP 5866 Billett turbo

Toppmontert grenrør fra ksr - med 44mm wg

Catch tank til bensin med 2 hpo pensinpumper.

Bygge om fuelrail, tykkere inn/utganger. Montere btr.

M3 girkasse, kan jeg ha m20 svinghjul på denne veiva? Samme boltsirkel så m50?

Dette er litt hva jeg har kommet fram til.

Vill bli brukt vipec sprut til å styre dette.

Setter stor pris på kloke hoder å gode svar. Å ikke minst råd å forbedring ;)

Mvh

Skrevet

Hva eksakt er det du lurer på?

Ta deler fra øverste hylle om du vil ha mest holdbarhet og effekt. Ganske enkelt.

Du har skissert en moment og responssterk motorsetup her. Det er kammene og turboen som vil stoppe moroen omtrent på samme tidspunkt. Dobble innsugskammer blir det aggresivere og høyere toppregister av, så det kan nok være et greit kompromiss.

Og her ligger litt av problemet. Skal du kjøre fullt ut proff oppsett, eller er det budsjett?

Skal du investere i turbokammer og full oppbygging innvendig ville jeg solgt alt og bygd S54 turbo i steden. Forskjellen i kostnader vil ikke være helt gal når du slår sammen alt til slutt. Bortsett fra nettoprisen på donormotoren. Maskinering og smidd innmat koster det samme om det så var en M20 enn en S54.

Sett opp et regnestykke og tenk deg godt om hva du vil. Spesielt bør du tenke over hva du har planer om å gjøre med toppen. For her RENNER kronene om du skal gå hele veien. Da er det bedre med S-motor topp som man kun pusser ren og ser over enn å bruke 25 000kr på en M50 topp som aldri vil matche en S-sekser topp uansett. Jeg nevner bare de hydrauliske ventilløfterne til M50 som et potensielt vegskille.

Skrevet

Takk for et godt svar.

Akkuratt dette jeg også har tengt på.

Å kom fram til at for meg så er det et vist budsjett å det tilsier ikke 600-700+++whp så s motorer å bygge på er ikke nødvendig.

Ble er et sånn oppsett siden jeg liker moment å respons.

Å det er mer enn nåkk effekt utav dette for meg :)

Men lurte litt på å kjøre innsugskam, har du oddis gjort dette?

Lurer da på hvordan den skal stå på eksos siden? Hvor mye vinkling å plassering for best resultat? Å er det stor forskjell/hensikt på mitt oppsett?

Alt er kjøpt inn unntatt veiv. Den kjøper jeg på fredag. Er denne smidd forresten? Kjøper ny oss koed.

Å ellers lurer jeg litt på overnevnte spørsmål med m20 svinghjul å stødgørdelen.

Men kan også spør på ppf når jeg skal kjøpe delene.

Takk igjen for svar.

Mvh

Skrevet

Joa, kunne vært bedre. Struper med 2L toppen. Men er jo skuddsikker sånn den er nå. Funker utrolig bra. Burde bli bra tall med 2,5l topp og et nytt innsug så man kunne lada 2 bar ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...