sexeren Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Jeg tenker å stroke en m50b25 til b30 Oppsett jeg har tenkt, her er det bare å komme med innspill å rette meg viss noe er feil: 3 liter veiv 89,6mm H-Råder 135mm Smidde wiseco 84mm stempler Toppen vill kansje få kvassere kammer - men kansje ikke vist det koster mer enn det smaker Eller bruke innsugskam på eksos siden, hvordan skal den stå da i tilfelle? plane topp å blokk cooperring pakning nytt register, kan standard register brukes på dette oppsett? Samme tannhjul på 3l veiven? alt nytt av pakninger å div til motor. kansje montere stødgørdel for extra sikkehet - kan denne brukes med denne veiva? 840cc dyser Precision CEA HP 5866 Billett turbo Toppmontert grenrør fra ksr - med 44mm wg Catch tank til bensin med 2 hpo pensinpumper. Bygge om fuelrail, tykkere inn/utganger. Montere btr. M3 girkasse, kan jeg ha m20 svinghjul på denne veiva? Samme boltsirkel så m50? Dette er litt hva jeg har kommet fram til. Vill bli brukt vipec sprut til å styre dette. Setter stor pris på kloke hoder å gode svar. Å ikke minst råd å forbedring Mvh
sexeren Skrevet August 21, 2012 Forfatter Skrevet August 21, 2012 Ble jeg oppgradere oljepumpe? I tilfelle hvilken passer?
M3 Yngve Skrevet August 21, 2012 Skrevet August 21, 2012 Hør med han her du, eller PBC auto. http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=51136
oddis Skrevet August 22, 2012 Skrevet August 22, 2012 Hva eksakt er det du lurer på? Ta deler fra øverste hylle om du vil ha mest holdbarhet og effekt. Ganske enkelt. Du har skissert en moment og responssterk motorsetup her. Det er kammene og turboen som vil stoppe moroen omtrent på samme tidspunkt. Dobble innsugskammer blir det aggresivere og høyere toppregister av, så det kan nok være et greit kompromiss. Og her ligger litt av problemet. Skal du kjøre fullt ut proff oppsett, eller er det budsjett? Skal du investere i turbokammer og full oppbygging innvendig ville jeg solgt alt og bygd S54 turbo i steden. Forskjellen i kostnader vil ikke være helt gal når du slår sammen alt til slutt. Bortsett fra nettoprisen på donormotoren. Maskinering og smidd innmat koster det samme om det så var en M20 enn en S54. Sett opp et regnestykke og tenk deg godt om hva du vil. Spesielt bør du tenke over hva du har planer om å gjøre med toppen. For her RENNER kronene om du skal gå hele veien. Da er det bedre med S-motor topp som man kun pusser ren og ser over enn å bruke 25 000kr på en M50 topp som aldri vil matche en S-sekser topp uansett. Jeg nevner bare de hydrauliske ventilløfterne til M50 som et potensielt vegskille.
sexeren Skrevet August 23, 2012 Forfatter Skrevet August 23, 2012 Takk for et godt svar. Akkuratt dette jeg også har tengt på. Å kom fram til at for meg så er det et vist budsjett å det tilsier ikke 600-700+++whp så s motorer å bygge på er ikke nødvendig. Ble er et sånn oppsett siden jeg liker moment å respons. Å det er mer enn nåkk effekt utav dette for meg Men lurte litt på å kjøre innsugskam, har du oddis gjort dette? Lurer da på hvordan den skal stå på eksos siden? Hvor mye vinkling å plassering for best resultat? Å er det stor forskjell/hensikt på mitt oppsett? Alt er kjøpt inn unntatt veiv. Den kjøper jeg på fredag. Er denne smidd forresten? Kjøper ny oss koed. Å ellers lurer jeg litt på overnevnte spørsmål med m20 svinghjul å stødgørdelen. Men kan også spør på ppf når jeg skal kjøpe delene. Takk igjen for svar. Mvh
sexeren Skrevet August 25, 2012 Forfatter Skrevet August 25, 2012 Noen som kan forklare dette med kam å svinghjul?
Ullsokk Skrevet August 31, 2012 Skrevet August 31, 2012 Du kan kjøpe et godt utgangspunkt av meg viewtopic.php?t=236197 Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
sexeren Skrevet September 1, 2012 Forfatter Skrevet September 1, 2012 Du kan kjøpe et godt utgangspunkt av meg viewtopic.php?t=236197 Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Mangler bare veiv så er jeg i gang med montering. Å kjekkere med 3l enn 2 Ellers takk
Ullsokk Skrevet September 1, 2012 Skrevet September 1, 2012 Ikke ert, faktisk 2,3 Blir nok helt konge med 3L
sexeren Skrevet September 1, 2012 Forfatter Skrevet September 1, 2012 Ikke ert, faktisk 2,3 Blir nok helt konge med 3L Ja stemmer Bra tall du fikk på den vertfall
Ullsokk Skrevet September 1, 2012 Skrevet September 1, 2012 Joa, kunne vært bedre. Struper med 2L toppen. Men er jo skuddsikker sånn den er nå. Funker utrolig bra. Burde bli bra tall med 2,5l topp og et nytt innsug så man kunne lada 2 bar Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Wendel Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 2x innsugskamer funker veldig bra. Bruker det selv og kjører 1.1mm løft på begge kammene og har da et bra register
sexeren Skrevet September 2, 2012 Forfatter Skrevet September 2, 2012 2x innsugskamer funker veldig bra. Bruker det selv og kjører 1.1mm løft på begge kammene og har da et bra register Høres bra ut, da skal jeg også kjøre 2 innsugskammer. Men hvordan skal kammen på eksos siden stå? Noe sånt? http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=166368 Takker for litt info om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå