AndeRsen94 Skrevet August 21, 2012 Share Skrevet August 21, 2012 Hei jeg har en Bmw e46 320D 99 model. På høyre side når vinduet blir tatt opp og ned så knepper det. Noen som har noe peiling på hva det kan være? Har tatt av dørtrekket og prøvd å se , men vanskelig og se hva det er som knepper/ knirker. Mvh . Jørgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madde Skrevet August 21, 2012 Share Skrevet August 21, 2012 Har det samme problemet på vinduet på førersiden min.. kommer et smell og så går den mye saktere når vinduet skal opp igjen, slenger meg på her og håper på at noen vet hva som må byttes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndeRsen94 Skrevet August 21, 2012 Forfatter Share Skrevet August 21, 2012 Har det samme problemet på vinduet på førersiden min.. kommer et smell og så går den mye saktere når vinduet skal opp igjen, slenger meg på her og håper på at noen vet hva som må byttes Har en følelse på at det er noe drev eller noe inni vindus heisen, men vil ikke bare ta sjansen på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet August 21, 2012 Share Skrevet August 21, 2012 tipper de plastik glide "lager'ne" er på vei til å ta kvelden... mener å huske jeg fiksa lignende problem ved å bytte de på min e36. Men har ikke sett inni døra på en e46 så skal ikke si noe sikkert. er jo bare å nappe av inner siden på døra å ta en titt *edit* prøv å ta av gliderne å smør de opp, da ser du jo også om de er ødelagte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndeRsen94 Skrevet August 21, 2012 Forfatter Share Skrevet August 21, 2012 tipper de plastik glide "lager'ne" er på vei til å ta kvelden... mener å huske jeg fiksa lignende problem ved å bytte de på min e36. Men har ikke sett inni døra på en e46 så skal ikke si noe sikkert. er jo bare å nappe av inner siden på døra å ta en titt *edit* prøv å ta av gliderne å smør de opp, da ser du jo også om de er ødelagte Gilderne er de to hvite som drar vinduet opp og ned på en måte ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet August 21, 2012 Share Skrevet August 21, 2012 jepp, hvit plastik sak med en låsing på.. kansje lurt å ta en titt på skinna de går i også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet August 21, 2012 Share Skrevet August 21, 2012 http://www.skene.org/bmw/window/index.html Fikses enkelt og billig med strips. Har gjort det samme selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndeRsen94 Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 http://www.skene.org/bmw/window/index.htmlFikses enkelt og billig med strips. Har gjort det samme selv. Hvor skal man stripse da ? Må man eventuelt ta ut hele den vindus heisen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Det kan også være dørhåndtaket til døren som kommer ani viduet. Men har mest tro på at det er heisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 http://www.skene.org/bmw/window/index.htmlFikses enkelt og billig med strips. Har gjort det samme selv. Hvor skal man stripse da ? Må man eventuelt ta ut hele den vindus heisen ? Du stripser fast wirene på regulatorene slik som på bildene, som gjør at festet på wirene setter seg ned i holderen på regulatoren. Disse blir nemlig sprø med årene og knekker. Jeg hadde ute hele mekanismen, men så etterpå at man kunne klare det uten å ta den ut. Bare å sette vinduet i rett posisjon slik at man kommer til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndeRsen94 Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 http://www.skene.org/bmw/window/index.htmlFikses enkelt og billig med strips. Har gjort det samme selv. Hvor skal man stripse da ? Må man eventuelt ta ut hele den vindus heisen ? Du stripser fast wirene på regulatorene slik som på bildene, som gjør at festet på wirene setter seg ned i holderen på regulatoren. Disse blir nemlig sprø med årene og knekker. Jeg hadde ute hele mekanismen, men så etterpå at man kunne klare det uten å ta den ut. Bare å sette vinduet i rett posisjon slik at man kommer til. Okei tusen takk . Skal ut og prøve dette nå snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndeRsen94 Skrevet August 27, 2012 Forfatter Share Skrevet August 27, 2012 Det er ikke noen av de festene som er ødelagt. Har også sjekket alt med drev osv finner ikke ut noe. Hva kan dette være? Knirkingen / kneppingen kommer 2-3 ganger på veien ned og opp. Omtrent samme sted vær gang. Trur nesten at det kan være noe som går inntil ruta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå