Gå til innhold

Vibrasjoner e61 520D


CA320D
 Share

Anbefalte innlegg

Har vibrasjoner i bilen under fart ved frikobling. Under kjøring er bilen helt normal og fantastisk å kjøre. Trykker man inn clutchen eller sitter den i fri under fart vibrerer bilen ganske mye. Syns også den vibrerer ørlite granne stillestående på tomgang. Noen som vet hva dette kan være? Det første som slår meg er et defekt motorfeste?

Kjøpte bilen for noen timer siden og oppdaget ikke problemt før etter 1-2 timers kjøring.

Bilen: 520D E61 Touring 2009 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal da ikke være MER vibrasjon med clutch inne! At 520 motoren vibrerer er en ting..men dette er nok noe annet. Motorfeste ville heller ikke vibrert mer ved frikobling enn vanlig tomgang.

Jeg ville sett over aksling og vurdert clutch, svinghjul. Vet ikke om svinghjul er svakhet på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hørres stygt ut som dette er svinghjul som er slark i på din bil, jeg har en e61 selv, som jeg skal skifte svinghjul på når jeg er tebake etter sykemelding på jobb. Dyr stygg sak det der, tar 5-6timer og skifte det, og deler koster skjorta, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, jeg har skiftet svinghjul og clutch nå, bilen er fortsatt helt lik, nå har det seg sånt at disse bilene har vakumstyrte motorfester, vi har funnet ut at venstre motorfestet på min bil holder ikke på vakumet, har bestilt dette og skal skifte dette i morgen på verksted.. Har du funnet ut hva som er problemet med din`? jeg er desperat etter og finne ut hva som er gale, da jeg begynner og gå tom for ideer snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...