PenguiN- Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 Har du forsikret din godkjent ombygde bil ? hvor ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 Den kan du forsikre akkuratt hvor du vil Er litt ulik praksis hos selskapene riktignok, pass på at du feks forsikrer din ombygde M5 som en M5 og ikke som en 520, vis du har kasko osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 Jeg hadde min bil i gjensidige men da som ern 320. De hadde kontroll på antall hk og motor og jeg bestemte bestemte selv hvilket beløp bilen skulle være forsikret for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 Jeg hadde min bil i gjensidige men da som ern 320. De hadde kontroll på antall hk og motor og jeg bestemte bestemte selv hvilket beløp bilen skulle være forsikret for. Det må være mye ulik praksis innad i Gjensidige også, jeg skifta til dem nå, og sa jeg Ønsket høyere foriskrings sum siden min E30 er godkjent ombygd, men da sa dem at noen sum fikk jeg ikke nedskrevet da dem alltid gikk ut fra markedspris.. Jeg dokumenterte med bilder og vognkort, men det var kun motorvolum og godkjent effekt som ble endret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Så det betyr at om du krasjer E-30 tic, så får du ikke mer igjen enn det din bil er ifølge vognkortet ? Det er vel den veien jeg også må gå, men akk så surt om det skulle skje noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 Så det betyr at om du krasjer E-30 tic, så får du ikke mer igjen enn det din bil er ifølge vognkortet ? Det er vel den veien jeg også må gå, men akk så surt om det skulle skje noe.. Den er i følge vognkortet en 325 turbo og det er det den er forsikret som, jeg ønsket en fast forsikrings sum på feks 150000.- men det fikk jeg ikke, siden di hele tiden gikk utifra markedsverdi på bilene. Dvs at om min bil evt skulle bli påkjørt og kondemnert må de erstatte meg det som det koster å kjøpe en tilsvarende bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Men det står vel ikke på forsiden av vognkortet ditt det ? Der står det vel f.eks 320 ? hvis ja, så forstår jeg det slik at de går etter markeds prisen på den bilen som står på forsiden. (og ikke etter hva som står under merknader)..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 Nå blir alle endringer ført inn under merknader ja, før var det ikke slik. Jeg har 2.5L volum innskrevet ikke bare under merknader feks. Skum leste den andre tråden din, og jeg kan ikke helt se jeg ser problemet ditt, du har en godkjent ombygd bil som i di aller fleste tilfeller vil ha en noe lavere verdi enn enn org ettersom den er ombygd, du har valget å forsikre som 523 eller M5, alt etter hva du vil ha tilbakebetalt, du kan aldri regne med å betale som en 523 og få tilbake som M5? Det er litt annerledes i mitt tilfelle der bilen pga ombygging og godkjenning har høyere verdi en "listepris" Her er forresten Gjensidige sitt svar etter jeg dokumenterte med vognkort og bilder Ang bilen, så legger vi 265 hk til grunn, men vi forsikrer bilen for den til en hver tid gjeldende markedsverdi, ikke takstverdi oppgitt av kunde. Det betyr at du heller ikke går glipp av en verdiøkning om så skulle skje. Med justeringen øker forsikringen på bilen til 2334,-. Med vennlig hilsen for Gjensidige Forsikring ASA Bedriftsrådgiver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 just for the record : Jeg har ingen "ombygd" bil i den forstand. Denne bilen kom med den motoren som står under panser og ingenting er ifra andre biler. Eier kjøpte en 1996 modell E39 som var godkjent med M5 motor. Kjøpte så denne meget strøkne le-mans blå ifra Tyskland. Søkte om karosseribytte ved å flytte motor, gir og drivverk ifra 523 til le-mans bilen. OK godkjent. Da det var gjort flyttet eier tilbake motor, gir og drivverk slik at den hadde det den hadde i tyskland. Det er jo som kjent ikke ulovlig å bytte motor, gir og drivverk når det er "det samme". Men nok om det, jeg forstår hvordan forsikringsselskapene ser på saken. Men da er det vel bare å punge ut for M5 forsikring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 Jeg hadde min bil i gjensidige men da som ern 320. De hadde kontroll på antall hk og motor og jeg bestemte bestemte selv hvilket beløp bilen skulle være forsikret for. Det må være mye ulik praksis innad i Gjensidige også, jeg skifta til dem nå, og sa jeg Ønsket høyere foriskrings sum siden min E30 er godkjent ombygd, men da sa dem at noen sum fikk jeg ikke nedskrevet da dem alltid gikk ut fra markedspris.. Jeg dokumenterte med bilder og vognkort, men det var kun motorvolum og godkjent effekt som ble endret. Rart, jeg er sikker på det. Er nå i unison og der måtte jeg forholde meg til listepris. Men min bil er gått 70000km så jeg gleder meg til de eventuelt skal sammenligne med biler gått det samme. Uansett skal ikke skje noe med bilen håper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 Jeg har nå fått beskjed ifra gjensidige De er villige til å forsikre bilen som 523i men med verdien til M5. Pris: ca 21 000 full kasko, 27 år, 70%, garasje, 4000egenandel og 8000km. 29 000 hos Tryg. Ingen som ønsker å ha M5 forsikret tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 12000.- betalte jeg for e34 m5en hos if Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 jeg er 27, og fikk derfor blankt nei når jeg ikke var 28 ifra IF. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Rart, jeg er født i 84 jeg.. og dette va i fjor. Ring steinar johnsen i if. Men jeg va total kunde der da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet August 27, 2012 Share Skrevet August 27, 2012 E30M3 godkjent med S50B32, 87modell bil og eier. Betaler 7500,- med full kasko hos Gjensidige, og da er den forsikret med førere under 23år også. 8000km i kjørelengde og 400.000,- i verdiforsikring. Forsikert med 3.2l motor og 321hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå