Zymh Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 (endret) Dette er min første bil, BMW 528i E39. Kjøpte bilen på 19 årsdagen, jobbet 1.år for å kjøpe bilen på egenhånd med egne penger. Bilen ble kjøpt ved Bergens område, privat. Fantastisk kjøremaskin, meget påkostet og skikkelig vedlikeholdt (gjort mitt beste!). Har gjort allerede mye progress og postet det meste på facebook, tenkte å dele dette også på bimmers. Bedre sent enn aldri!Skal prøve å legge bilder fra dag 1 til idag Merke: BMW 528i E39Motor: M52B28 - 2.8L - 193hk - 280nm - manuellårsmodell: 1996Km: 247.000kmUtstyr: Grå-skinn, el.takluke, el.vinduer, kjørecomputer, 2 sone klima, regnsensor, xenon,IDAG: VIDEOERhttp://www.youtube.com/watch?v=aGmyVGkKJLohttp://www.youtube.com/watch?v=XTPCPdsJ7f8 _____________________________________________________________________________________DAG 1 (litt knust front M-tech fanger, kjøpte sånn).PLAN: M-tech frontfanger M-tech bakfanger Ny facelift lykter (med LED angeleyes) Ny Hella baklykter Ny skiltlys LED Ny sort side blinklys K&N filter Shadowline lister (få bort all chromen) Shadowline grill M-spoiler Senksett (just. coilovers) Eksos Chip Nye kant felger Ny bremseskiver og klosser for og bak Diff med sperre Alpine lydsystemGjort: M-tech frontfanger M-tech bakfangerDEPO hovedlyker (med LED Angeleyes) Xenon på nær Xenon på grøftelys Hella facelift baklykter LED skiltlys LED sort sideblink K&N filter Shadowline grill Shadowline dørlister Ny BMW emblemer TA Technix just.senkesett - Tuv godkjent Ny clutch Ny radiator Ny termostat Ny Servotank Ny Hardykobling Ny håndbrekk wire h+v-side Ny bremsesko h+v-side Ny termostathus Ny Viskoskobling Ny veivaksjelsensor Ny kamaksjelsensor Ny toppdekselpakning Ny bensinfilter Ny bremseskive foran - Zimmermann 296x22 Ny bremseklosser foran- EBC Redstuff Ny M-sport ratt Ny M-girkule Fjernet bakpotta - midlertidig. Nye løpehjuler Nye reimhjuler, servohjul, vannpumpehjul, reimer Ny hydrauliskstrammere Ny M-tech Innerskjermer v+h-side Nye ABS sensor foran v+h-side Ny Hella Facelift lykter med custom Angel Eyes + xenonkits Ny sota tåkelys-hus Ny rustfritt supersport potte FELGER Rondell D58 8.5x18ET13 - Falken ZIEX ZE-912 215/35/ZR18 84W XL - 20mm H&R bolt-on spacers Rondell D58 10x18ET19 - Falken ZIEX ZE-912 235/35/ZR18 90W XL - 10mm Supersport spacers.LYD: Alpine PDX-1.1000 (1000rms monoblokk) Alpine SWR-1242D (12" element 500rms) Alpine SWR-1242D (12" element 500rms) Alpine PDX-F6 4x150rms (4-channel-forsterker) Alpine SPX-13PRO (frontkomponentsett) Bassworx GPH212BK (2x12 kasse) Pioneer DEH-6400BT (midlertidig spiller) Endret September 21, 2016 av Zymh ny tittel Bimmae39 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Nye M-tech front og bak fanger Dato gjort: 01.07.11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Xenon grøfte lys - knall tøft Dato: 20.08.11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 K&N filter, eneste forskjellen jeg merket var lyden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Vintern nærmer seg, litt vanskelig å få gjort noe i kulda Dato: 15.11.11 Fant litt rust rundt skiltlysa, så har kjøpt nytt koffertlokk, har bare ikke giddi å lakkert -.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 2x12 Alpine R type og Alpine PDX 1.1000 Dato: 11.12.11 (Fant ut i ettertid at det var feil kasse (for lite volum) har byttet det idag) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Nye lykter og LED Angel eyes bestilt, måtte tilpasse ved å kutte og bruke litt silikon o.l Dato: 15.01.12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Lykta og Angel eyes satt sammen: Dato: 01.02.2012 og ut til april.2012 kamera klarer ikke å fokusere de angel eyes'a de er helt fantastisk i virkeligheten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 litt interiør lys! byttet interiør lysa på C stolpen, opp for bakspeil = 6000k led pinol pærer og i bakluka er det blått led pinol pærer - - - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Da var det på med sommer GS felgene. De er dessverre veldig flasset, men gjør det beste ut av det Dato: 19.04.12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Bytter ut front høytaler med Alpine SPX-13PRO, mektig frontkomponent Dato: 26.04.12 Orginalt e39 høytaler på front dør Alpine SPX-13PRO På plass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Tok av skiltene får ta noen bilder dato: 13.mai.12 tatt 19.mai.12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Jeg hadde kjøpt senkesett før februar da jeg kjøpte Depo lyktene, men hadde aldri tid og penger for å få det montert.En dag gikk clutchen til helvete og måtte bestille og det var lang lang vente tid så bilen sto bare i garasjen. Jeg bestemte meg for å senke bilen mens den sto i garasjen og ikke gjorde noe. Dette er noe jeg aldri hadde gjort før men jeg tok tiden ved å søke på youtube, forumer og leste mange DIY her på Bimmers og andre DIY forumer for E39.Har noen linker vis noen er interessert:front: http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htmBak: http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htmBrukte mye tid, mye frem å tilbake på biltema for å kjøpe verktøy og lese forumer på telefonendato: 02.06.12peeps med OCD, brukte lecablokk til å sitte på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Tenkte å bytte ut chrom grillen ut med Shadowline! sjekk forskjellen! dato: 13.06.2012 Den grillen gjorde stor forskjell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Noen bilder igjen bildene ble tatt med potet, nei mente iPhone 4s. kameraet klarer ikke å fokusere LED angel eyes, men i virkeligheten ser man de helt fint! Dato: 17.06.12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå