Gå til innhold

Coilovers e30 preface


Disaster
 Share

Anbefalte innlegg

Bolt on coilovers til e30 som skal komme ordentlig ned i bakken.

Erfaring med kvalitet, pris og hvordan bilen er og kjøre.

Sett mange kit som bare er justerbare foran og ikke bak, grunnen til det?

Takker mye for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha med TUV, kjøp KW sitt... Der har du et hav av senk foran.. Bak begrenser det seg litt, men man kan fint ta vekk justeringen og kjøre kun fjæra..

D2 har vel også et sett, der du har fjærbein både foran og bak mener jeg.. Usikker på justeringsmuligheter, og det følger vel ikke med TUV..

JOM har et alternativ der du kan bruke orginale fjærbein.. Der også får du den rimelig lav foran om du bruker kun en justeringsmutter. Bak er den OK, evt kan du ta av justeringsmuttere bak der også. Følger med TUV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av min med KW settet Jørgen snakker om. (Variant 1, uten hardhetsjustering)

Bak er det kun fjær uten justering, og foran er det 7 cm å gå på nedover enda. Jeg kjører også med hjelpefjær foran, å med den borte kan man justere ned enda mer! :applause: Ikke at man trenger så mye mere men..

un916bvzbeo9pvxjmxyu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo ha et bra produkt. Blir lav kosebil men er jo litt pulver der. Så da må jeg være sykt nøye når jeg bestiller felger. Pga null justering av høyde bak.

Kw v2 er det bare og bestille og montere eller må jeg levere inn fjærbeina?!

Finnes det ferdig kit kun til montering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo ha et bra produkt. Blir lav kosebil men er jo litt pulver der. Så da må jeg være sykt nøye når jeg bestiller felger. Pga null justering av høyde bak.

Kw v2 er det bare og bestille og montere eller må jeg levere inn fjærbeina?!

Finnes det ferdig kit kun til montering?

På alle feridge kit må du enten sende dine bein inn eller betale depositum (og det er dyrt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hvordan det er i Norge, da jeg kjøpte mitt på ebay. Men jeg slapp vertfall å sende inn gamle fjærbein, eller betale et depositum. Jeg hadde ikke vært redd for å bestille fra andre steder enn Norge, men det er jo selvsagt litt verre om noe skulle gå i stykker etc etc.

Og KW er IKKE et sveisekitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hvordan det er i Norge, da jeg kjøpte mitt på ebay. Men jeg slapp vertfall å sende inn gamle fjærbein, eller betale et depositum. Jeg hadde ikke vært redd for å bestille fra andre steder enn Norge, men det er jo selvsagt litt verre om noe skulle gå i stykker etc etc.

Og KW er IKKE et sveisekitt. ;)

Mye betalte du for kw v1 uten å måtte sende inn gamle beina da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vel litt over 9000 hvis jeg ikke husker helt feil. Dette var fra Turnershop i England, så hvis man handler rett fra dem utenom ebay får regner jeg med man får samme deal.

Dette er en god stund siden da. Blir vel et par år siden utpå vinteren nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan justere bak med med KW v.2 kittet, om du velger og ha justeringsmutterene under fjæra. Men om du vil ha den skikkelig lav, så kan det tenkes at den blir litt for høy med muttere bak, så da kan du bare fjerne de og kjøre uten muttere. Da får du den lavest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er justering bak ja, men det er på "billigmåten". Dvs at det kun er som et vanlig senkesett med en kopp med gjenger du legger under fjæra. Så skruver du opp på den hvis du vil ha den høyere. Under bakfjæra på bildet nedenfor ser du de koppene du legger under.

Problemet til de fleste er vel at den koppen bygger en centi, halvannen, så den blir ikke lav nokk.

Jeg har den koppen montert nå, for at den blir for lav med såpass aggressive felger, men jeg synes den er for høy med koppen montert igjen. Så det er opp til vurdering å kappe fjæra for så å justere til den høyden jeg vil ha, men da må jeg lage ei plate jeg legger i øverkant så jeg er helt sikker på at fjæra ikke detter ut.. For hvis man kutter er fjæra laget slik at det hullet styretappen går gjennom blir enooormt stor! #-o

!B8g1QwwEGk~$(KGrHqIOKi!EzN1qV39NBM3Q)U1QTw~~0_35.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9000.- er billig uten å sende bein i bytte!

JEg har nytt HR sett og det er fint å kjøre med, ikke for stivt, husk på at jo lenger ned man slipper fronten jo stivere blir bilen.

Jeg har selv tatt vekk justeringsmutteren bak for at det skal se normalt ut med 215 40 16 hjul, men å ha en såpass lav bil som man får med å gjøre det mister man mye kjøre egenskaper på vanlig vei. Når det blir alt for lavt mister man masse fjæringsvei, det blir for stivt og bilen blir dårlig å kjøre.

Men det ser bra ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...