Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte for noen uker siden denne til familie bil da jeg og min samboer venter barn. Og da hun sliter med rygg problemer så må hun ha automat. Da det hadde gått en ukes tid så beggynner girkassen å "hoppe" litt fra 3 til 4 gir. Turtallet går opp 100-200rpm når dette skjer. Også henger den litt før den girer. Dette skjer kun når man akselererer sent. Ved pådrag så går ting som normalt. Det skal sies at dette skjedde kun i drive i begynnelsen, men nå også i sport og manuel. En annen ting som også skjer men ikke så ofte er at det kommer en buldrende/vibrerings lyd som om en kjører på midt stripa med bilen. Dette også i 4 gir. Høres ikke bra ut.

Bilen er gått ca 156000 om noen lurer.

Om noen har erfaring med dette så tar jeg hjertelig imot tips!

Skrevet

Hei!

Problemet høres litt kjent ut. Ut i fra det du beskriver kan det vare noe som blir kalt for "shudder-clutch", altså en defekt converter om jeg ikke tar helt feil. Converteren sitter i girkassen og er en slure-clutch. I stede for å forklare mye mer utover dette, så linker jeg til en tråd om dette, så kan du jo lese å se om du kjenner igjen beskrivelsene. Blir du ikke klok så kontakt meg på PM. :)

viewtopic.php?f=1&t=53667&hilit=converter+automat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...