KalMar Skrevet August 24, 2012 Share Skrevet August 24, 2012 Hei. Har idag e36 m3 3.2 understell (coilovers) på min e30 sammen med e30 justerbart topplager, Gs-performance sine. Men disse sitter bom fast, lageret snurrer ikke når jeg svinger. Så fjæren hopper. De har gjort dette siden jeg kjøpte de (1 sesong). Snakket med en fra gs, han mente at disse lagrene var harde og måtte kjøres inn og oljes. Jeg har da gjort dette men det ser ikke ut til at de løsner. Så jeg lurer på om det er noen som har hatt lignende erfaring? Og er det noen som har noen forslag til noen andre justerbare topplager som fungerer? Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 24, 2012 Share Skrevet August 24, 2012 Det er jo ikke riktig at det skal være sånn, går ut ifra du har hatt fett i osv? Jeg kjører med ksport sine som sikkert ikke er mye annerledes. Fungerer fint Sent from my Lumia 800 using Board Express Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet August 24, 2012 Forfatter Share Skrevet August 24, 2012 Det er jo ikke riktig at det skal være sånn, går ut ifra du har hatt fett i osv?Jeg kjører med ksport sine som sikkert ikke er mye annerledes. Fungerer fint Sent from my Lumia 800 using Board Express Ifølge GS fyren jeg snakket med så skulle disse bare oljes godt å så "kjøres inn".. men jeg syntes dette er litt rart at de må kjøres inn. Denne mannen fra gs sa at han hadde hørt om biler som hadde hoppet på fjørea med vanlige senke fjærer. så det måtte vist litt hard kjøring til for at det skulle gå seg til (men dette var i et ille tilfelle).. Men han mente at de ville gå greit på min bil. Jeg syntes dette hørtes litt skummelt ut, men jeg gadd ikke å diskutere med denne karen (virket litt for sikker i sin sak). jeg tenkte også det at det ikke var så "farlig". På coilovers er det jo ingen spor som fjæren ligger/stopper i. Så det jeg merker når jeg kjører er at fjæra hopper (klunge lyd ved sving i lavere fart <50km/t) Når fjæren ikke har hoppet etter en sving ligger denne i spenn og gjør til at selvopprettingen blir litt dårligere og man må holde litt igjen på rattet for at bilen ikke skal dra til siden. (vanskelig å forklare) Hvor kjøpte du dine topplager? Fikk du med mange hylser med forskjellige størrelser for tilpassing av demperen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet August 25, 2012 Forfatter Share Skrevet August 25, 2012 Flere som har innspill?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet August 26, 2012 Share Skrevet August 26, 2012 Hadde samme problem som deg med topplagre fremme fra gs på den gamle bilen. Nå fikk jo ikke jeg kjørt så mye med den, så jeg vet ikke om det gikk seg til. På den nye er det topplagre fra k-sport og disse er det ikke problemer med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet August 26, 2012 Forfatter Share Skrevet August 26, 2012 Hadde samme problem som deg med topplagre fremme fra gs på den gamle bilen. Nå fikk jo ikke jeg kjørt så mye med den, så jeg vet ikke om det gikk seg til. På den nye er det topplagre fra k-sport og disse er det ikke problemer med. Er det k-sport fra GS?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet August 26, 2012 Share Skrevet August 26, 2012 K-sport fra gs ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TM custom Skrevet August 26, 2012 Share Skrevet August 26, 2012 Burde jo være en reklamasjonssak og det virker ikke som han fra gs vet så mye om det han snakker om for et topplager skal ikke være nødvendig og kjøre inn. De er som alle andre kulelager fylt med lagerfet. Og de går litt saktere når de er nye fordi det er da tettere med fett i de men de skal alltid gå lett rundt. Personlig så syns jeg ikke mye om gs performance deler og styerer unna de. Og har hørt flere tilfeller hvor folk ringer gs fordi deler ikke virker som det skal og de bare sier at det går seg til. Begynner og mistenke at de sier det i håp om og slippe og reklamere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå